Tak się zarabia na webinarach. Polski rekordzista zgarnął 57 tys. zł za jedno spotkanie online
3294 proc. – o tyle w 2020 r. wzrosła popularność hasła „webinar” w polskim internecie. Ale spotkania online rozbiły bank nie tylko jeśli chodzi o częstotliwość wyszukiwania.
Polski rekordzista za pośrednictwem platformy ClickMeeting za jedno spotkanie zgarnął 57 tys. zł. Łącznie wszystkie wydarzenia wygenerowały przychód w wysokości 2,5 mln zł.
Na świecie rekord padł w Wielkiej Brytanii, gdzie jeden z webinarów przyniósł organizatorom 90 tys. zł (18,3 tys. funtów), w Stanach Zjednoczonych – 89,5 tys. zł (24 tys. dolarów), a w Niemczech 37,8 tys. zł (8,4 tys. euro).
Średni przychód z płatnych webinarów ClickMeeting w Polsce w 2020 roku wyniósł 995 zł, w Wielkiej Brytanii 1395 zł (272 funty), w USA 1335 zł (355 dolarów),a w Niemczech 1089 zł (238 euro). Z danych zgromadzonych przez ClickMeeting wynika, że średnią pokaźnie zawyża Kanada, gdzie średnio jedno spotkanie online przynosiło organizatorom 5568 zł (1920 dolarów kanadyjskich).
Boom na webinary
W 2020 roku na platformie ClickMeeting w Polsce odbyło się 4721 płatnych wydarzeń do końca listopada, czyli o 162 proc. więcej niż w 2019 roku. Łącznie zarobiły aż 2,5 miliona zł, z kolei w Niemczech 2,45 mln zł (540 tys. euro), w Stanach Zjednoczonych 1,68 mln zł (452 tys. dolary), w Wielkiej Brytanii 707,5 tys zł (139 tys. funtów), a w Kanadzie 411,6 tys. zł (140 tys. dolarów kanadyjskich).
W Europie, nie licząc Polski, liczba płatnych sesji online wzrosła o 470 proc. i zarobiły one w sumie 2,47 mln zł (543 687 euro). W zeszłym roku na ClickMeeting wydarzenia online zarobiły łącznie 7 633 776 zł (1 677 753 euro).
Jak wynika z raportu ClickMeeting „Webinary i wideokonferencje w czasach pandemii”, dla 44 proc. organizatorów spotkania online to źródło dochodów. Korzystają z nich zarówno freelancerzy, jak i korporacje zatrudniające kilkanaście tysięcy osób.
Nowy trend: eventy online
ClickMeeting podał, że liczba spotkań online na jego platformie wzrosła o 787 proc. w Polsce i o 186 proc. na świecie. Wzrosła też frekwencja. W spotkaniach z liczbą uczestników powyżej 1000 w 2020 roku brało udział o 55 proc więcej osób niż w całym 2019 roku.
Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting, zauważa, że szkoleniowcy, trenerzy biznesu, marketingowcy i sprzedawcy nie mieli wyboru.
Jeśli chcieli przetrwać, musieli przenieść swoją działalność do internetu i tam zarabiać. Dla nich właśnie możliwość prowadzenia płatnych webinarów i eventów ma kluczowe znaczenie
– wskazuje
I dodaje, że internet pozwala dotrzeć do znacznie większej liczby osób, niż byłoby to możliwe w formie stacjonarnej, i to niezależnie od lokalizacji. W przypadku ClickMeeting w wydarzeniu tego typu może brać udział nawet 10 tys. osób jednocześnie. Zgromadzenie takiej liczby odbiorców na żywo byłoby o wiele trudniejsze i bardziej i kosztowne.
W przypadku wydarzenia online wystarczy zadbać o stabilne narzędzie i łącze internetowe
– przekonuje Dominika Paciorkowska.