REKLAMA

Tak się zarabia na webinarach. Polski rekordzista zgarnął 57 tys. zł za jedno spotkanie online

3294 proc. – o tyle w 2020 r. wzrosła popularność hasła „webinar” w polskim internecie. Ale spotkania online rozbiły bank nie tylko jeśli chodzi o częstotliwość wyszukiwania.

Tak się zarabia na webinarach. Polski rekordzista zgarnął 57 tys. zł za  jedno spotkanie online
REKLAMA

Polski rekordzista za pośrednictwem platformy ClickMeeting za jedno spotkanie zgarnął 57 tys. zł. Łącznie wszystkie wydarzenia wygenerowały przychód w wysokości 2,5 mln zł.

REKLAMA

Na świecie rekord padł w Wielkiej Brytanii, gdzie jeden z webinarów przyniósł organizatorom 90 tys. zł (18,3 tys. funtów), w Stanach Zjednoczonych – 89,5 tys. zł (24 tys. dolarów), a w Niemczech 37,8 tys. zł (8,4 tys. euro).

Średni przychód z płatnych webinarów ClickMeeting w Polsce w 2020 roku wyniósł 995 zł, w Wielkiej Brytanii 1395 zł (272 funty), w USA 1335 zł (355 dolarów),a w Niemczech 1089 zł (238 euro). Z danych zgromadzonych przez ClickMeeting wynika, że średnią pokaźnie zawyża Kanada, gdzie średnio jedno spotkanie online przynosiło organizatorom 5568 zł (1920 dolarów kanadyjskich).

 class="wp-image-1351930"

Boom na webinary

W 2020 roku na platformie ClickMeeting w Polsce odbyło się 4721 płatnych wydarzeń do końca listopada, czyli o 162 proc. więcej niż w 2019 roku. Łącznie zarobiły aż 2,5 miliona zł, z kolei w Niemczech 2,45 mln zł (540 tys. euro), w Stanach Zjednoczonych 1,68 mln zł (452 tys. dolary), w Wielkiej Brytanii 707,5 tys zł (139 tys. funtów), a w Kanadzie 411,6 tys. zł (140 tys. dolarów kanadyjskich).

 class="wp-image-1351933"

W Europie, nie licząc Polski, liczba płatnych sesji online wzrosła o 470 proc. i zarobiły one w sumie 2,47 mln zł (543 687 euro). W zeszłym roku na ClickMeeting wydarzenia online zarobiły łącznie 7 633 776 zł (1 677 753 euro).

Jak wynika z raportu ClickMeeting „Webinary i wideokonferencje w czasach pandemii”, dla 44 proc. organizatorów spotkania online to źródło dochodów. Korzystają z nich zarówno freelancerzy, jak i korporacje zatrudniające kilkanaście tysięcy osób.

Nowy trend: eventy online

ClickMeeting podał, że liczba spotkań online na jego platformie wzrosła o 787 proc. w Polsce i o 186 proc. na świecie. Wzrosła też frekwencja. W spotkaniach z liczbą uczestników powyżej 1000 w 2020 roku brało udział o 55 proc więcej osób niż w całym 2019 roku.

Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting, zauważa, że szkoleniowcy, trenerzy biznesu, marketingowcy i sprzedawcy nie mieli wyboru.

Jeśli chcieli przetrwać, musieli przenieść swoją działalność do internetu i tam zarabiać. Dla nich właśnie możliwość prowadzenia płatnych webinarów i eventów ma kluczowe znaczenie

– wskazuje

I dodaje, że internet pozwala dotrzeć do znacznie większej liczby osób, niż byłoby to możliwe w formie stacjonarnej, i to niezależnie od lokalizacji. W przypadku ClickMeeting w wydarzeniu tego typu może brać udział nawet 10 tys. osób jednocześnie. Zgromadzenie takiej liczby odbiorców na żywo byłoby o wiele trudniejsze i bardziej i kosztowne.

REKLAMA

W przypadku wydarzenia online wystarczy zadbać o stabilne narzędzie i łącze internetowe

– przekonuje Dominika Paciorkowska.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA