REKLAMA

Fajna ta praca zdalna, ale Polacy w domu zdziczeli. Ponad połowa czuje się nieswojo podczas spotkań online

Aż 53 proc. ankietowanych przez polski ClickMeeting przyznało, że chciałoby wprowadzenia etykiety dla spotkań online. Wielu chciałoby, żeby udział w nich przypominał spotkania na żywo.

Fajna ta praca zdalna, ale Polacy zdziczeli. Ponad połowa czuje się nieswojo podczas spotkań online
REKLAMA

Według raportu ClickMeeting 62 proc. ankietowanych pracowników jako najlepsze rozwiązanie wskazuje połączenie pracy zdalnej i stacjonarnej. Tylko 14 proc. chciałoby powrotu do pracy wyłącznie w biurze.

REKLAMA
 class="wp-image-1418563"

W najnowszym badaniu ClickMeeting na temat savoir-vivre'u na spotkaniach online blisko 53 proc. opowiedziało się za wprowadzeniem jasnych i jednolitych zasad. Blisko 29 proc. zauważyło, że uczestnicy spotkań online częściej zapominają o dobrych manierach niż w trakcie spotkań na żywo. Zdaniem 24 proc. są one zachowywane tak samo często jak podczas spotkań na żywo.

 class="wp-image-1418566"

Jak zachować się podczas spotkania online?

Aleksandra Pakuła, specjalistka w zakresie kreowania wizerunku i założycielka Instytutu Etykiety, zauważa, że przez wiele lat nie rozmawiało się o savoir-vivrze w kontekście spotkań online, bo nie były one taką codziennością, jaką stały się ostatnio.

W nowej sytuacji to normalne, że każdemu zdarza się popełniać błędy. W większości przypadków do rozproszenia wątpliwości, jak czy w czasie spotkania online wypada jeść, palić czy być ubranym w piżamę, wystarczy zastanowić się, czy tak zachowalibyśmy się na spotkaniu na żywo

– radzi Aleksandra Pakuła.

Jej zdaniem warto też pamiętać, że ponad 70 proc. komunikatu to nie to, co mówimy, ale jak mówimy i jak przy tym wyglądamy.

Dlatego przy rezygnacji z włączania kamery tracimy wiele środków wyrazu

– dodaje ekspertka.

Włączyć kamerę czy lepiej nie?

Z badania ClickMeeting wynika, że dla 48 proc. włączanie kamery internetowej w trakcie spotkania jest oznaką szacunku do współuczestników. Ponad 15 proc. uważa, że ta zasada dotyczy tylko osób zabierających głos, a 11 proc., że prowadzącego spotkanie.

REKLAMA
 class="wp-image-1418560"

Tylko 27 proc. respondentów nie zdarzyło się w trakcie spotkań online zajmować innymi rzeczami. Niemal 35 proc. przyznało, że im się to zdarza, a prawie 38 proc., że tylko czasami jeśli spotkanie jest naprawdę nudne.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA