REKLAMA

Bang & Olufsen w tarapatach. Plan ratunkowy nie wyszedł, sprzedaż pikuje

Pogrążony od dłuższego czasu w kryzysie finansowym duński producent luksusowego sprzętu audio i wideo miał już wyjść na prostą, ale wpadł w jeszcze głębszy dołek. Firmie coraz trudniej przekonać konsumentów, że za cenami z sufitu kryje się coś więcej niż oryginalny wygląd. Optymizmu jednak nie traci.

Bang & Olufsen w tarapatach. Plan ratunkowy nie wyszedł, sprzedaż pikuje
REKLAMA

"Nasze wyniki finansowe w tym roku wyraźnie nie są satysfakcjonujące i jesteśmy bardzo rozczarowani" - nie owija w bawełnę Henrik Clausen, prezes B&O. W opublikowanym w poniedziałek raporcie finansowym firmy wyjaśnia, że szczególnie słabo wypadła sprzedaż telewizorów.

W zakończonym 31 maja roku podatkowym Bang & Olufsen zanotował spadek przychodów o 14 proc., a spodziewał się, że będzie to tylko 10 proc. Także inne parametry finansowe firmy wypadły poniżej oczekiwań. Tylko w tym roku wartość giełdowa spółki spadła o przeszło 40 proc.

REKLAMA

Duńska marka jest często wskazywana jako doskonałe połączenie awangardowego designu z równie zaawansowaną technologią, ale weryfikacja rynkowa tej tezy nie wypada dla B&O najlepiej.

Dobrym przykładem jest kosztujący ponad 50 tys. zł 55-calowy telewizor BeoVision Eclipse. Owszem, ma zaawansowany ekran 4K HDR OLED, wbudowane głośniki wysokiej jakości i typowe dla marki wzornictwo, ale to wszystko nawet za 10-krotność sprzętu popularnej marki.

Firma zmaga się także z niezadowoleniem klientów z jakość swoich produktów. Wystarczy rzut oka na profil Bang & Olufsen na Twitterze. Sekcja "Tweety i odpowiedzi" to jedna wielka lista przeprosin i tłumaczeń.

 class="wp-image-938519"
REKLAMA

Henrik Clausen mimo to jest przekonany, że firma powróci do rentownego wzrostu już w rozpoczętym właśnie roku podatkowym. Zapewnia, że choć wyniki finansowe nie są dobre, firma przeszła zmiany, które pozwolą jej na wyjście na prostą.

"Wprowadziliśmy wiele innowacyjnych produktów w ostatnich latach, wprowadziliśmy bardziej elastyczny, prostszy model biznesowy, a także wzmocniliśmy nasze kompetencje cyfrowe" - zapewnia szef duńskiej firmy.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-04T05:40:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-04T05:29:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T22:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T18:29:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T17:20:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T15:13:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T14:50:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T11:27:02+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T11:07:31+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T10:48:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T08:40:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T05:13:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T04:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T22:08:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T20:39:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T16:11:38+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T14:32:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T12:41:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T07:41:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T06:41:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T04:34:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T04:33:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T22:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T20:41:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T19:20:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T18:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T16:49:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T15:35:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T14:11:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA