Z badania przeprowadzonego na zlecenie Allegro, wynika, że konsumenci poświęcają średnio 7,5 godz. miesięcznie na zakupy online. Ponad jedna czwarta badanych deklaruje, że w ciągu ostatniego roku zmieniły się czynniki, które biorą pod uwagę podczas zakupów online. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientom, którzy szukają w sieci okazji, platforma klientom uruchomiła akcję „gwarancja najniższej ceny”.
Kupujący na Allegro coraz większą uwagę przywiązują do oznaczeń stosowanych przez platformę. Ponad połowa osób, które robią zakupy na Allegro podkreśla, że oznaczenia ofert na platformie mają wpływ na ich decyzje zakupowe. Zakupy online są niewątpliwie wygodne, ponieważ z dowolnego miejsca i o każdej porze możemy tak naprawdę wybrać to, czego w danej chwili potrzebujemy. Nic więc dziwnego, że poświęcamy na nie średnio 7,5 godziny miesięcznie.
Ponadto najwięcej osób robi zakupy raz w miesiącu (37 proc.) i raz w tygodniu (34 proc.). Według raportu SW Research dla Allegro średnio miesięcznie na zakupy online wydajemy 716 zł. Co czwarty badany wydaje nie więcej niż 300 zł miesięcznie, a co piąty przeznacza ponad 1000 zł. Coraz większą popularność zyskują aplikacje zakupowe, ponieważ wystarczy kilka prostych kliknięć i zamówienie jest gotowe. Potwierdzają to również preferencje wśród klientów Allegro - około połowa zakupów jest dokonywana właśnie poprzez aplikację!
Konsument zmienia zdanie
Jedna czwarta badanych deklaruje, że w ciągu ostatniego roku zmieniły się okoliczności, które biorą pod uwagę podczas zakupów online. Częściej są to kobiety (32 proc.) niż mężczyźni (25 proc.). Zmieniający się rynek i dynamiczna sytuacja ekonomiczna to czynniki, które wpływają na preferencje konsumentów. Nic więc dziwnego, że najważniejszymi aspektami podczas zakupów online są: cena produktu (45 proc.), jakość produktu (30 proc.) oraz koszty dostawy (26 proc.).
Na znaczeniu straciły zaś między innymi wygląd i funkcjonalność strony czy marka produktów. Biorąc pod uwagę przedziały cenowe - w przypadku produktów do 50 zł ważne są także promocje i inne okazje cenowe. W przedziale od 50 zł do 150 zł ważny jest również koszt dostawy. W przypadku produktów powyżej 150 zł konsumenci zwracają uwagę na zaufanie i opinie o wybranej platformie, a także na markę produktów.
Kupujący szukają okazji. Żeby zaoszczędzić
Klienci spędzają więcej czasu na poszukiwaniu i podejmowaniu decyzji i stosują więcej sztuczek, aby zaoszczędzić pieniądze. Jak pokazują dane, kluczowym czynnikiem podczas porównywania ofert w Internecie jest cena produktu (82 proc.). Wśród osób, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy zrobiły zakupy na Allegro, aż 85 proc. zwraca uwagę na specjalne oznaczenia ofert, a ponad połowa podkreśla, że mają one wpływ na ich decyzje zakupowe, jak „gwarancja najniższej ceny”.
Wśród ponad 400 tysięcy ofert klienci mogą znaleźć między innymi pralki, laptopy czy słuchawki, a także tabletki do zmywarki, kawę i wiele więcej! Jak to działa? Platforma codziennie porównuje ceny setek tysięcy ofert w kilkudziesięciu najpopularniejszych sklepach internetowych, by dać pewność swoim klientom, że na Allegro znajdą je najtaniej – zapewnia marketplace.
Zasada jest taka, że jeśli w ciągu 72 godzin od zakupu kupujący znajdzie tańszą ofertę wśród sklepów, do których się porównuje Allegro i zgłosi to do platformy, to otrzyma zwrot różnicy w cenie w postaci kuponu do wykorzystania na Allegro. Maksymalna łączna kwota takiego zwrotu podczas akcji trwania może wynieść nawet 200 zł.