Wniosek o 800+ na ostatnią chwilę? mZUS znów uratował tysiące Polaków
Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że liczba użytkowników mZUS przekroczyła 700 tys. Aplikacja mobilna umożliwia składanie wniosków – 800+, Dobry Start – a nawet rozmowy z pracownikami Zakładu.

mZUS jest bardzo przydatnym narzędziem. Można łatwo o tym się przekonać, gdy zostawia się załatwianie spraw na ostatnią chwilę. Prawdopodobnie to nie przypadek, że Zakład poinformował o tym, że jego aplikacja ma już 700 tys. użytkowników kilka dni po tym, jak upłynął termin składania wniosków o 800+ na nowy okres rozliczeniowy.
mZUS jest przyjazny i przydatny
Karol Poznański, rzecznik prasowy ZUS, potwierdza, że mZuS to nowoczesna, przyjazna i bardzo przydatna aplikacja.
Klienci mogą, będąc w dowolnym miejscu, złożyć wniosek o świadczenie wychowawcze 800+ lub Dobry Start. Wygodnie zarezerwują także e-wizytę, czyli wideorozmowę z pracownikiem ZUS, lub połączą się z infolinią – wylicza.
Jak dodaje, nawet jeśli ktoś preferuje kontakt bezpośredni, to może przez mZUS umówić wizytę w placówce.
mZUS udostępniono w 2022 r. Z aplikacji mogą korzystać ubezpieczeni i świadczeniobiorcy, a także przedsiębiorcy, na urządzeniach smartfonach z systemami operacyjnymi Android i iOS. Wystarczy pobrać mZUS ze sklepu Google Play lub App Store. Aby aktywować program, należy powiązać go ze swoim profilem na Platformie Usług Elektronicznych (PUE)/eZUS.
Co można załatwić przez mZUS?
Apka umożliwia:
- składanie wniosków o świadczenia: wychowawcze (800+), Dobry Start czy z Programu Aktywny Rodzic,
- umawianie e-wizyt i wykonywanie uwierzytelnionych połączeń z Centrum Kontaktu Klientów ZUS – aplikacja sama wybierze numer, jeśli klient wyrazi zgodę,
- korzystanie z kalkulatora emerytalnego do prognozowania przyszłej wysokości emerytury,
- sprawdzanie rodzaju pobieranych świadczeń emerytalnych i rentowych,
- przeglądanie zaświadczeń lekarskich (ZLA) wystawionych w ciągu ostatnich 12 miesięcy,
- weryfikowanie pobranych zasiłków z ostatnich 6 miesięcy,
- kontrolowanie danych dotyczących ubezpieczeń, składek, kapitału początkowego oraz stanu konta w ZUS, a także zgłoszeń członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego,
- umawianie wizyt w wybranych placówkach ZUS w dogodnym terminie,
- wysyłanie wiadomości do ZUS i odczytywać odpowiedzi.