REKLAMA

Wniosek o 800+ na ostatnią chwilę? mZUS znów uratował tysiące Polaków

Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że liczba użytkowników mZUS przekroczyła 700 tys. Aplikacja mobilna umożliwia składanie wniosków – 800+, Dobry Start – a nawet rozmowy z pracownikami Zakładu.

Wniosek o 800+ na ostatnią chwilę? mZUS znów uratował tysiące Polaków
REKLAMA

mZUS jest bardzo przydatnym narzędziem. Można łatwo o tym się przekonać, gdy zostawia się załatwianie spraw na ostatnią chwilę. Prawdopodobnie to nie przypadek, że Zakład poinformował o tym, że jego aplikacja ma już 700 tys. użytkowników kilka dni po tym, jak upłynął termin składania wniosków o 800+ na nowy okres rozliczeniowy.

REKLAMA

mZUS jest przyjazny i przydatny

Karol Poznański, rzecznik prasowy ZUS, potwierdza, że mZuS to nowoczesna, przyjazna i bardzo przydatna aplikacja.

Klienci mogą, będąc w dowolnym miejscu, złożyć wniosek o świadczenie wychowawcze 800+ lub Dobry Start. Wygodnie zarezerwują także e-wizytę, czyli wideorozmowę z pracownikiem ZUS, lub połączą się z infolinią – wylicza.

Jak dodaje, nawet jeśli ktoś preferuje kontakt bezpośredni, to może przez mZUS umówić wizytę w placówce.

mZUS udostępniono w 2022 r. Z aplikacji mogą korzystać ubezpieczeni i świadczeniobiorcy, a także przedsiębiorcy, na urządzeniach smartfonach z systemami operacyjnymi Android i iOS. Wystarczy pobrać mZUS ze sklepu Google Play lub App Store. Aby aktywować program, należy powiązać go ze swoim profilem na Platformie Usług Elektronicznych (PUE)/eZUS.

REKLAMA

Co można załatwić przez mZUS?

Apka umożliwia:

  • składanie wniosków o świadczenia: wychowawcze (800+), Dobry Start czy z Programu Aktywny Rodzic,
  • umawianie e-wizyt i wykonywanie uwierzytelnionych połączeń z Centrum Kontaktu Klientów ZUS – aplikacja sama wybierze numer, jeśli klient wyrazi zgodę,
  • korzystanie z kalkulatora emerytalnego do prognozowania przyszłej wysokości emerytury,
  • sprawdzanie rodzaju pobieranych świadczeń emerytalnych i rentowych,
  • przeglądanie zaświadczeń lekarskich (ZLA) wystawionych w ciągu ostatnich 12 miesięcy,
  • weryfikowanie pobranych zasiłków z ostatnich 6 miesięcy,
  • kontrolowanie danych dotyczących ubezpieczeń, składek, kapitału początkowego oraz stanu konta w ZUS, a także zgłoszeń członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego,
  • umawianie wizyt w wybranych placówkach ZUS w dogodnym terminie,
  • wysyłanie wiadomości do ZUS i odczytywać odpowiedzi.
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-29T13:13:22+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T13:05:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T11:53:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T10:35:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T07:40:58+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T06:26:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T06:16:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T05:53:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T20:14:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T18:19:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T16:21:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T14:11:44+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T08:04:42+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T08:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T06:31:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T19:44:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T17:42:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T14:58:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T14:20:21+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T13:39:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T11:43:36+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T10:25:00+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA