REKLAMA
  1. bizblog
  2. Podróże

Wizz Air tnie loty z Polski. Wszystko przez awarie w airbusach

Pasażerowie muszą zacisnąć zęby i uzbroić się w cierpliwość, bo chodzi o ich bezpieczeństwo. Węgierski przewoźnik zawiesił 37 tras, w tym dziesięć z Polski. Powód? Samoloty będą uziemione, bo trzeba skontrolować problematyczne silniki firmy Pratt&Whitney w airbusach A320neo.

03.01.2024
12:03
Wizz Air tnie loty z Polski. Wszystko przez awarie w airbusach
REKLAMA

Nowy rok nie zaczyna się od dobrych wieści dla pasażerów niskokosztowych linii lotniczych. Węgierski przewoźnik Wizz Air zawiesza bowiem trasy, także te z Polski. Z analiz branżowego portalu Aeroroutes, wynika, że wśród 37 anulowanych połączeń 10 dotyczy naszego kraju, a dokładniej podróżujących z Krakowa, Katowic i Warszawy od drugiej połowy stycznia do końca marca.

REKLAMA

Samoloty uziemione, konieczne cięcia

Jak podaje Aeroroutes, zawieszone zostaną trasy:

  • Katowice – Aqaba w terminie 17.01 – 27.03,
  • Katowice – Leeds/Bradford w terminie 20.01 – 14.03,
  • Kraków – Katania w terminie 20.01 – 14.03,
  • Kraków – Lyon w terminie 20.01 – 14.03,
  • Kraków – Rejkiawik-Keflavik w terminie 21.01 – 15.03,
  • Kraków – Sztokholm-Skavsta w terminie 22.01– 14.03,
  • Kraków – Walencja w terminie 22.01 – 16.03,
  • Warszawa – Agadir w terminie 21.01 – 30.03,
  • Warszawa – Aqaba w terminie 17.01 – 29.03,
  • Warszawa – Tirana w terminie. 20.01 – 4.02.

Powód? Węgierski niskokosztowiec jest jednym z przewoźników dotkniętych kłopotami firmy Pratt&Whitney, należącej do RTX.

Więcej o liniach lotniczych przeczytasz na Spider’s Web:

Silniki Pratt&Whitney przysparzają przewoźnikom problemów

W lipcu media obiegły informacje o wadliwych podzespołach w silnikach Pratt&Whitney używanych w airbusach A320neo. Wady wynikają z zastosowania proszku metalicznego, który, jak się okazało, mógł zawierać zanieczyszczenia zwiększające możliwość korozji i pęknięć.

REKLAMA

Skala jest duża, bo teraz sprawdzić trzeba aż trzy tysiące silników wyprodukowanych w latach 2015-2021. Oznacza to, że wiele samolotów na czas serwisowania zostanie uziemionych, a jak zapowiedzieli dyrektorzy RTX, sprawdzenie każdego silnika odrzutowego zajmuje nieco ponad miesiąc.

W grudniu portal Fly4free.pl podawał, że do końca I kwartału 2024 r. Wizz Air będzie musiał uziemić przynajmniej 45 samolotów, czyli prawie 1/5 swojej aktualnej floty.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA