REKLAMA

Tupperware chyli się ku upadkowi. Mają komiczny model sprzedaży, ale nie mają pieniędzy

Jeden z najbardziej znanych producentów akcesoriów kuchennych wpadł w poważne tarapaty finansowe i może z nich już nie wyjść. Amerykański Tupperware w dużym stopniu stworzył rynek plastikowych pojemników na żywność, ale dziś ma coraz większy problem z przekonaniem klientów do swoich produktów, a bez poważnego zastrzyku gotówki może długo nie pociągnąć. Fot. Syed Hussaini/Unsplash

Tupperware chyli się ku upadkowi. Mają pojemniki plastikowe na żywność, ale nie mają pieniędzy
REKLAMA

Akcje notowanej na NYSE spółki Tupperware Brands runęły o połowę w poniedziałek po publikacji komunikatu, w której ostrzegła, że ma poważne problemy z utrzymaniem płynności finansowej i są poważne obawy, czy jest w stanie dalej prowadzić działalność. Kapitalizacja rynkowa zatrudniającej około 10 tys. pracowników i obecnej w około 100 krajach spółki wynosi dziś zaledwie 55 mln dol.

REKLAMA

Firma Tupperware przyznała w raporcie giełdowym, że może zabraknąć jej gotówki do kontynuowania działalności, jeśli nie zdobędzie zewnętrznego finansowania. Na krótką metę spółka chce się ratować sprzedażą nieruchomości i zwolnieniami, ale to za mało, by utrzymała się na rynku.

Spółka może zostać usunięta z giełdy

Sytuacja Tupperware jest tak zła, że także Nowojorska Giełda Papierów Wartościowych ostrzegła, że spółka może zostać przymusowo usunięta z notowań, jeśli nie opublikuje w wymaganym terminu obowiązkowego finansowego raportu rocznego.

Firma została założona przez wynalazcę i biznesmena Earla Tuppera w 1946 roku i jej nazwa to w dosłownym tłumaczeniu „sprzęty Tuppera”. Firma jako jedna z pierwszych firm wprowadziła na rynek szczelne pojemniki plastikowe na żywność. Nowością było wysokiej jakości, elastyczne tworzywo sztuczne, które Tupper opracował jeszcze przed wojną.

Produkt w tamtych czasach był prawdziwie przełomowy, ale podstawą sukcesu firmy był nietypowy model promocji i sprzedaży. Brownie Wise, szefowa działu sprzedaży Tupperware wymyśliła model marketingu bezpośredniego pod nazwą „Tupperware party”. Sprzedaż prowadzona przy okazji specjalnych imprez domowych nie była jej pomysłem, ale zastosowała ten model z olbrzymim sukcesem dla Tupperware.

Wierni Tupperware parties

W dobie sprzedaży internetowej marketing bezpośredni stał się przeżytkiem i niszą rynkową, ale Tupperware wciąż pozostał wierny temu kanałowi sprzedaży i nie potrafił odpowiednio dostosować się do nowych warunków rynkowych. Choć firma jest obecna na około stu rynkach całego świata i sprzedaje swoje produkty za pośrednictwem lokalnych stron internetowych, jej sprzedaż nie pozwala na utrzymanie płynności finansowej.

Problemem Tupperware jest dotarcie do młodszej klienteli, dla której Tupperware parties to komiczny relikt przeszłości. W tym celu firma rozpoczęła sprzedaż za pośrednictwem sieci handlowej Target, ale to na razie za mało, by mogła samodzielnie utrzymać się na powierzchni. Na razie poważnych inwestorów strategicznych brak.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-25T22:06:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-25T20:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-25T18:44:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-25T06:28:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-24T22:06:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-24T20:34:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-24T19:10:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-24T18:02:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-24T12:40:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-24T11:43:50+02:00
Aktualizacja: 2025-04-24T06:27:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-24T05:19:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-23T22:15:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-23T19:10:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-23T18:23:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-23T16:14:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA