Tidio to w skrócie live chat wspierany przez chatboty. Dzięki wykorzystaniu machine learningu polski startup oferuje automatyzację kontaktu z klientem.
Uwagę do Tidio z miejsca przykuwają dwie informacje. Ten szczeciński startup jest jednym z liderów w swojej kategorii. Zajmuje obecnie czwarte miejsce pod kątem liczby implementacji. Ba! Wyprzedza nawet LiveChata z Gdyni, który był jednym z pierwszych, polskich kandydatów do tytułu jednorożca.
Po drugie, Tidio jest najpopularniejszym live chatem wśród użytkowników Shopify. Zaimplementowało go 27 proc. sklepów korzystających z tej platformy. Teraz o Tidio mówi się jednak z innego powodu.
Inovo Venture Partners zainwestowało 4 mln zł w Tidio.
Inovo Venture Partners to fundusz powstały przed niespełna rokiem. Zaczynał ze 100 mln zł, które w ciągu pięciu lat chciał zainwestować w 15 firm, znajdujących się na wczesnym etapie rozwoju. W portfolio Inovo już wcześniej znajdowały się m.in. Brand24, Booksy czy Sotrender.
Przedstawiciele startupu podkreślają również dynamikę wzrostu. Jeszcze rok temu Tidio było poza pierwszą dziesiątka rankingu, w czerwcu awansowało na siódme miejsce, a tydzień temu na piąte.
Inwestycja odbyła się przy wycenie 80 mln zł. Dla porównania, wycena LiveChata sięga dziś blisko miliarda zł (950,18 tys. zł). Skąd ta różnica w wycenie, skoro Szczecinianie mają więcej integracji?
Wynika ona z odmiennego modelu przychodowego. LiveChat oferuje darmowy okres próbny, ale po jego zakończeniu za usługę należy płacić. Tidio jest z kolei darmowe nawet jeśli z chatbotem rozmawiają trzy osoby jednocześnie.
Zespół kierowany przez Tytusa Gołasa jest na dobrej drodze, by stworzyć polskiego jednorożca. Mają wszystko, co potrzebne jest do osiągnięcia sukcesu: mocny zespół i dopracowany produkt z potencjałem do dalszego rozwoju. Do tego działają w niszy rynkowej: sektorze małych i średnich firm, który dotychczas był pomijany przez większych graczy
- mówi Michał Rokosz z Inovo Venture Partners.
Rosną również miesięczne przychody. Za usługę każdego miesiąca płaci obecnie 10 tys. właścicieli stron. Na początku roku MRR (przychód z subskrypcji) wynosił 90 tys. dol. Plan na koniec roku zakłada zwiększenie tego wskaźnika do 230 tys. dol.
Live chat dla małych i średnich firm.
Tidio celuje w inny segment rynku niż Live Chat. Wyróżnia się również wykorzystaniem machine learningu do automatyzacji komunikacji firm z konsumentami. Dzięki temu chatboty mogą prowadzić konwersację o dowolnej porze dnia i nocy.
Właśnie na rozwoju chatbota mają się skupić główne starania firmy w najbliższych miesiącach Pozyskane środki przeznaczone zostaną również na działania marketingowe i sprzedażowe, przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej.