Tidio to polski startup, oferujący platformę do obsługi klienta online dla małych i średnich firm. Można na niej znaleźć livechaty i chatboty, które funkcjonują już na ponad 300 tys. stron internetowych. Firma właśnie pochwaliła się zamknięciem rundy inwestycyjnej na 110 mln zł.
To największa runda inwestycyjna w historii firmy. Wcześniej Tidio pozyskało 3 mln zł od funduszu bValue w roku 2018 i 4 mln zł od Inovo Venture Partners w roku 2019.
25 mln dolarów – też od Rafała Brzoski
Brzoska, założyciel i szef InPostu, wspólnie z Ino dołożył się do obecnej rundy, w której pierwsze skrzypce grał amerykański fundusz PeakSpan Capital. Jego twórca, Phil Dur, inwestycję w polską firmę motywuje koniecznością korzystania z zaawansowanych narzędzi do obsługi klientów przez mniejsze firmy, a nie tylko korporacje:
Tidio celuje zaś właśnie w firmy, które nie dysponują dużymi budżetami na automatyzację. Twórca firmy, Tytus Gołas (na zdjęciu powyżej), podkreśla, że prosty interfejs, brak konieczności odbywania dodatkowych szkoleń i integracja z popularnymi platformami społecznościowymi czy e-commerce pomagają w szybkiej ekspansji.
Tidio ma być domyślnym wyborem dla przedsiębiorców zaczynających działalność w Internecie.
Pomagać ma w tym bezpłatna wersja narzędzia, która wpisuje się w potrzeby małych zespołów. Dla Tidio to jednak nie tylko model przychodowy. Freemium pomaga w efektywnej akwizycji użytkowników – daje im opcję sprawdzenia rozwiązania bez zobowiązań. Jeśli sprawdza się ono w praktyce, to firma możne zdecydować się na jego kupno. Dotychczas uczyniło tak 7 proc. wszystkich kont, założonych w Tidio.
Model ten ma sprawdzać się szczególnie w przypadku tzw. soloprenturs, czyli osób, które w pojedynkę rozpoczęły i prowadzą swój biznes online i szukają dopasowanych rozwiązań.
Tidio obsługuje 23 tys. płacących klientów
Kilka lat wystarczyło firmie na wskoczenie na czwarte miejsce wśród najpopularniejszych live chatów na świecie. Każdego miesiąca pomaga on w obsłudze 510 mln użytkowników. Jej narzędzia integrują się między innymi z e-mailem, Facebookiem, Instagramem, WordPressem i Shopify. Na tej ostatniej platformie Tidio zajmuje drugie miejsce pod kątem popularności.
Za ekspansją idą również wzrastające przychody. Od roku 2018 przychody Tidio wzrosły prawie 8-krotnie, przy zachowaniu pozytywnego cash flow.
Dziś dla Tidio pracuje 140 osób, a pozyskane środki mają pozwolić na podwojenie tej liczby – zwłaszcza o specjalistów od marketingu i produktu. Deweloperzy mają pracować nad botami sprzedażowymi opartymi o AI i narzędziami do marketing automation.