REKLAMA

Wskoczyli na czwarte miejsce na świecie. W ten polski startup uwierzył Rafał Brzoska

Tidio to polski startup, oferujący platformę do obsługi klienta online dla małych i średnich firm. Można na niej znaleźć livechaty i chatboty, które funkcjonują już na ponad 300 tys. stron internetowych. Firma właśnie pochwaliła się zamknięciem rundy inwestycyjnej na 110 mln zł.

Polskie startupy. Uwierzył im Rafał Brzoska
REKLAMA

To największa runda inwestycyjna w historii firmy. Wcześniej Tidio pozyskało 3 mln zł od funduszu bValue w roku 2018 i 4 mln zł od Inovo Venture Partners w roku 2019.

REKLAMA

25 mln dolarów – też od Rafała Brzoski

Brzoska, założyciel i szef InPostu, wspólnie z Ino dołożył się do obecnej rundy, w której pierwsze skrzypce grał amerykański fundusz PeakSpan Capital. Jego twórca, Phil Dur, inwestycję w polską firmę motywuje koniecznością korzystania z zaawansowanych narzędzi do obsługi klientów przez mniejsze firmy, a nie tylko korporacje:

Tidio celuje zaś właśnie w firmy, które nie dysponują dużymi budżetami na automatyzację. Twórca firmy, Tytus Gołas (na zdjęciu powyżej), podkreśla, że prosty interfejs, brak konieczności odbywania dodatkowych szkoleń i integracja z popularnymi platformami społecznościowymi czy e-commerce pomagają w szybkiej ekspansji.

Tidio ma być domyślnym wyborem dla przedsiębiorców zaczynających działalność w Internecie.

Pomagać ma w tym bezpłatna wersja narzędzia, która wpisuje się w potrzeby małych zespołów. Dla Tidio to jednak nie tylko model przychodowy. Freemium pomaga w efektywnej akwizycji użytkowników – daje im opcję sprawdzenia rozwiązania bez zobowiązań. Jeśli sprawdza się ono w praktyce, to firma możne zdecydować się na jego kupno. Dotychczas uczyniło tak 7 proc. wszystkich kont, założonych w Tidio.

Model ten ma sprawdzać się szczególnie w przypadku tzw. soloprenturs, czyli osób, które w pojedynkę rozpoczęły i prowadzą swój biznes online i szukają dopasowanych rozwiązań.

Tidio obsługuje 23 tys. płacących klientów

Kilka lat wystarczyło firmie na wskoczenie na czwarte miejsce wśród najpopularniejszych live chatów na świecie. Każdego miesiąca pomaga on w obsłudze 510 mln użytkowników. Jej narzędzia integrują się między innymi z e-mailem, Facebookiem, Instagramem, WordPressem i Shopify. Na tej ostatniej platformie Tidio zajmuje drugie miejsce pod kątem popularności.

Za ekspansją idą również wzrastające przychody. Od roku 2018 przychody Tidio wzrosły prawie 8-krotnie, przy zachowaniu pozytywnego cash flow.

REKLAMA

Dziś dla Tidio pracuje 140 osób, a pozyskane środki mają pozwolić na podwojenie tej liczby – zwłaszcza o specjalistów od marketingu i produktu. Deweloperzy mają pracować nad botami sprzedażowymi opartymi o AI i narzędziami do marketing automation.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA