REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes

Układają grafiki 100 tys. pracowników. Dzięki kapitałowi z USA zaczną sprzedawać poza Polską

Grafik Optymalny od dawna planował ekspansję, ale przeszkodziła w niej pandemia. Teraz polskie narzędzie trafia pod skrzydła software’owego integratora z USA, który pomoże w wyjściu na Europejskie rynki. Ze sprzedaży udziałów cieszą się również fundusze VC, które odniosły kilkunastokrotny zwrot z inwestycji.

07.10.2023
16:23
Układają grafiki 100 tys. pracowników. Teraz też poza Polską
REKLAMA

Historia firmy sięga 2014 roku, kiedy Karolina Dolaś i Grzegorz Galos zaczęli tworzenie aplikacji do planowania czasu pracy. Karolina pracowała wcześniej w handlu i gastronomii, więc trudności z układaniem harmonogramów znała z pierwszej ręki. Musiała zapewnić wystarczającą liczbę pracowników w zależności od ruchu, pory dnia. Pod uwagę musiała wziąć regulacje Kodeksu Pracy, a także dostępność pracowników, typ współpracy czy budżet.

REKLAMA

Oznaczało to dużo manualnej pracy, która najczęściej wykonywana była w Excelu, co oznaczało podatność na błędy. Grafik Optymalny powstał w odpowiedzi na problemy osób zarządzających czasem pracowników.

Harmonogram pracy jednym kliknięciem

Grafik Optymalny wykorzystuje sztuczną inteligencję do planowania czasu pracy. To SaaS-owa platforma, która automatyzuje tworzenie grafików, a także pomaga też w cyfryzacji innych procesów HR w firmach, jak rejestracja i ewidencja czasu pracy, urlopy czy zarządzanie pracą zdalną.

Z narzędzia korzystają dziś nie tylko hotele czy restauracje, ale również sieci handlowe czy firmy produkcyjne. Wśród klientów można znaleźć znane marki, jak Apteki Gemini, Big Star, CCC, Centrum Nauki Kopernik, Grupa Eurocash, Northfood, hotele Radisson czy Żabka. Dotychczas firma była obecna głównie w Polsce, ale wkrótce ma się to zmienić.

Próbowaliśmy ekspansji zagranicznej, ale przeszkodziła nam pandemia. Teraz wracamy do tego projektu. Zaczynamy od krajów, w których obecni są nasi klienci, jak Czechy, Słowacja, Rumunia, Węgry i inne kraje UE — mówi w rozmowie z Bizblogiem Karolina Dolaś.

Ekspansję wspiera amerykański integrator - grupa Everfield

Everfield z Kolonii specjalizuje się rozwijaniu produktów IT. Teraz do grupy należy 100 proc. udziałów w spółce.

Od jakiegoś czasu poszukiwaliśmy partnera, który pomógłby nam w rozwoju biznesu, a przede wszystkim w przyspieszeniu ekspansji na polskim rynku i za granicą. Zdecydowaliśmy się na sprzedaż do Everfield, bo oprócz kapitału zapewnia nam także know-how, a przede wszystkim autonomię. Dzięki temu możemy dalej realizować naszą wizję i rozwijać produkt w kierunku, który obraliśmy, ale z dodatkowym paliwem - wyjaśnia Karolina Dolaś, która dalej będzie rozwijała produkt w nowych strukturach.

Jakich przejęć możemy się spodziewać po spółce?

Szukamy spółek z własnymi produktami, które będą komplementarne do Grafika Optymalnego i zwiększą portfel klientów B2B. Przyglądamy się też spółkom, które mogą nam zapewnić natychmiastowy dostęp do nowego rynku i przyspieszyć ekspansję — dodaje Dolaś.

Choć strony nie ujawniają wartości transakcji, to inwestor (SpeedUp Group wspiera Grafik Optymalny od 2015 roku) mówi o kilkunastokrotnym zwrocie z inwestycji:

REKLAMA

Jako pierwszy inwestor, naturalnie współpracowaliśmy ze spółką, wspierając i angażując się w jej kluczowe działania związane m.in. z rozwojem produktu, pozyskaniem partnerów biznesowych i klientów, fundraisingiem oraz pozyskaniem kolejnej rundy finansowania, czy procesem exitu — mówi Kuba Dudek, Partner Zarządzający SpeedUp Group w rozmowie z Bizblogiem.

Tym samym Grafik Optymalny wchodzi w fazę ekspansji. Tylko w ten sposób będzie w stanie utrzymać 30-procentowe tempo wzrostu.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA