#B69AFF

Startupy pokazują korporacjom, jak zrozumieć klientów. P&G postanowiło wsłuchać się w ich rady

Lokowanie Produktu

W trakcie pandemii kontakt z klientami jest utrudniony. Tym ważniejsze jest więc znalezienie odpowiednich środków komunikacji, które pozwolą na zrozumienie ich potrzeb. Firma Procter & Gamble uznała, że w poszukiwaniu odpowiednich narzędzi warto zwrócić się do startupów.

Startupy pokazują korporacjom, jak zrozumieć klientów. P&G postanowiło wsłuchać się w ich rady

W Polsce P&G korzysta w tym celu z najnowszych technologii, zaprzęgając do pracy analityków biznesowych, marketingowców, udoskonalając planowanie łańcucha dostaw, korzystając z Business Intelligence czy Big Data. 

By zyskać odpowiednią perspektywę, P&G zaprosiło do programu ABSL tech lab kilka startupów. Korporacja liczy na pozyskanie innowacyjnego podejścia i nowych rozwiązań technologicznych. Ze swojej strony oferuje stabilizację finansową i know-how z zakresu standardów, potrzeb i procedur, jakimi posługują się duzi, korporacyjni klienci.

Jakie metody wykorzystują startupy zaproszone na Demo Day przez P&G do doskonalenia komunikacji z klientami i zwiększania sprzedaży?

Brainly: Nie lubimy słowa klient

Brainly to platforma edukacyjna zrzeszająca 250 mln użytkowników miesięcznie. Michał Frasiński, który pełni rolę Direct Sales Supervisora w polskim startupie podkreśla, że nie używa słowa klient w odniesieniu do użytkownika serwisu. 

Użytkowników Brainly szuka przede wszystkim w pokoleniu Z. W jaki sposób nawiązuje z nimi kontakt? Startup zorganizował we współpracy z P&G Wellness Week.

We współpracy z WP Pilot platforma uruchomiła także zdalne lekcje. Internetowe transmisje składały się z wykładów prowadzonych przez nauczycieli i sesji pytań, które mogli zadawać użytkownicy Brainly.

Platforma odblokowała również dostęp do subskrypcji premium wszystkim użytkownikom w Polsce i USA.

Jusstag: wiedza kluczem do sukcesu

Dzięki narzędziu KoalaMetrics polski startup potrafi zidentyfikować i przewidywać zachowania konsumentów. KoalaMetrics jest zintegrowane z wieloma aplikacja i mobilnymi, dzięki czemu przy pomocy sieci Wi-Fi potrafi ustalić położenie użytkownika z dokładnością do 2 metrów.  

Jusstag podaje, że jego zasięg obejmuje już ponad 50 tys. sklepów i restauracji. W trakcie Demo Day przedstawiciel startupu Rafał Sobiczewski podkreślał znaczenie wiedzy na temat tego, jak i gdzie konsumenci spędzają wolny czas, gdzie mieszkają i jak daleko mają do najbliższego sklepu. – Ale to tylko pierwszy z krok – zauważył. Chodzi bowiem o to, by potrafić te dane zanalizować.

Wychodząc naprzeciw tej potrzebie, podkreślał Sobiczewski, Justtag potrafi dostarczyć spersonalizowane reklamy klientom nie tylko na podstawie wiedzy o demografii czy zainteresowaniach, ale także wykorzystując ich zachowania offline – pokazując, jakie sklepy odwiedzają, w jakich godzinach i jak często. 

Shelf Wise: Klient powinien mieć towar pod ręką

Shelf Wise to startup, który wykorzystuje sztuczną inteligencję i Internet of Things do automatycznego zarządzania półkami sklepowymi. Shelf Wise korzysta w tym celu z czujników światła, które wykrywają ilość światła, jaka dociera na powierzchnię półki i diod LED eksponujących produkty wymagające szczególnej promocji. Ekosystem Shelf Wise składa się również z agregatora danych, który przenosi informacje o zapełnieniu półek do chmury obliczeniowej. System wykorzystuje także techniki uczenia maszynowego.

W trakcie Demo Day startup pochwalił się, że dzięki swojej technologii był w stanie zredukować braki w zaopatrzeniu w jednej z sieci handlowych o połowę, przyczyniając się do zwiększania sprzedaży o 2 proc. Startup szacuje, że przez braki odpowiednich produktów na półkach firmy tracą globalnie nawet 550 mld dol.

Organizowany przez P&G i ABSL tech lab Demo Day odbył się 14 października, a finał programu zaplanowany jest na początek grudnia.

* Materiał powstał we współpracy z Procter&Gamble

Lokowanie Produktu
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-02T08:41:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-02T06:31:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-01T22:06:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-01T20:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-01T18:22:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-01T14:41:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-01T12:49:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-01T11:09:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-01T11:05:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-01T10:09:01+02:00
Aktualizacja: 2025-10-01T09:07:51+02:00
Aktualizacja: 2025-10-01T07:33:38+02:00
Aktualizacja: 2025-10-01T06:23:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-01T05:22:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-01T04:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-30T22:19:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-30T20:09:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-30T18:29:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-30T15:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-30T12:18:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-30T10:09:31+02:00
Aktualizacja: 2025-09-30T08:21:59+02:00
Aktualizacja: 2025-09-30T06:31:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-29T22:14:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-29T19:02:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-29T17:51:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-29T16:41:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-29T15:02:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-29T13:35:00+02:00