REKLAMA

Rząd szykuje nowy podatek. Media, wyszukiwarki, portale, a nawet kina zrzucą się na NFZ

Składka solidarnościowa – tak ma się nazywać nowy podatek, dzięki któremu rząd chce załatać dziury w budżecie Narodowego Funduszu Zdrowia oraz sfinansować nowy fundusz wsparcia kultury. Płacić miałyby wszystkie większe firmy zarabiające na reklamach. Projekt ustawy ma się pojawić już w najbliższych tygodniach.

Nowe podatki. Rząd szykuje składkę solidarnościową od mediów, wyszukiwarek, portali, a nawet kin
REKLAMA

O nowym pomyśle rządu na ściągnięcie pieniędzy z rynku pisze zbliżony do rządzącego ugrupowania portal wPolityce.pl. Tak zwana składka solidarnościowa ma zostać nałożona na wszystkich nadawców i wydawców, w tym wielkie firmy branży tech, takie jak Google czy Facebook. Podstawą do wyliczenia nowego podatku będzie przychód danej firmy z reklamy.

REKLAMA

Projekt ustawy o składce solidarnościowej ma „bardzo szybko” trafić do Rządowego Centrum Legislacji, a do Sejmu nawet w marcu. Nowy podatek miałby zacząć obowiązywać „w ciągu kilku miesięcy”.

Nie wiadomo, ile rząd chciałby uzyskać wpływów z nowej daniny, ale środki te w większości mają trafić do Narodowego Funduszu Zdrowia oraz do funduszu wsparcia kultury. Rząd chciałby także za pomocą tych pieniędzy „promować polski sport oraz dorobek kulturalny”, a także „wspierać rozwój radiofonii i kinematografii”. Wpływy z nowego podatku mają też sfinansować.... „podnoszenie poziomu wiedzy społeczeństwa na temat zagrożeń w mediach”.

Kogo obejmie nowa danina? Płacić będą przede wszystkim wszystkie duże media – telewizja, radio, prasa, a także portale horyzontalne. Opłaty mają uiszczać także największe serwisy internetowe, zarówno polskie, jak i zagraniczne. Płacić ma nie tylko Allegro, ale także Google czy Facebook.

Wśród płatników nie zabraknie operatorów zewnętrznych nośników reklamy, a nawet kin, które należą do firm najbardziej poszkodowanych przez covidowe obostrzenia.

Jak informuje wPolityce.pl, stawka nowego podatku zwanego składką ma być zróżnicowana w zależności od kategorii reklamowanych produktów i usług. Wyższą stawką będą objęte między innymi wyroby medyczne, napoje słodzone czy gry hazardowe. Możliwe, że wyższą stawkę będą musieli płacić najwięksi gracze na rynku reklamy. Z opłat nie będą za to zwolnione TVP i Polskie Radio.

https://bizblog.spidersweb.pl/drozsze-paliwa-abonament-rtv/
REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-05-01T15:09:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-01T06:06:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-30T20:15:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-30T17:28:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-30T10:03:33+02:00
Aktualizacja: 2025-04-30T05:03:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-29T20:08:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-29T18:18:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-29T17:06:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-29T14:42:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-29T14:14:27+02:00
Aktualizacja: 2025-04-29T13:50:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-29T11:37:45+02:00
Aktualizacja: 2025-04-28T17:46:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA