REKLAMA

Rząd szykuje nowy podatek. Media, wyszukiwarki, portale, a nawet kina zrzucą się na NFZ

Składka solidarnościowa – tak ma się nazywać nowy podatek, dzięki któremu rząd chce załatać dziury w budżecie Narodowego Funduszu Zdrowia oraz sfinansować nowy fundusz wsparcia kultury. Płacić miałyby wszystkie większe firmy zarabiające na reklamach. Projekt ustawy ma się pojawić już w najbliższych tygodniach.

Nowe podatki. Rząd szykuje składkę solidarnościową od mediów, wyszukiwarek, portali, a nawet kin
REKLAMA

O nowym pomyśle rządu na ściągnięcie pieniędzy z rynku pisze zbliżony do rządzącego ugrupowania portal wPolityce.pl. Tak zwana składka solidarnościowa ma zostać nałożona na wszystkich nadawców i wydawców, w tym wielkie firmy branży tech, takie jak Google czy Facebook. Podstawą do wyliczenia nowego podatku będzie przychód danej firmy z reklamy.

REKLAMA

Projekt ustawy o składce solidarnościowej ma „bardzo szybko” trafić do Rządowego Centrum Legislacji, a do Sejmu nawet w marcu. Nowy podatek miałby zacząć obowiązywać „w ciągu kilku miesięcy”.

Nie wiadomo, ile rząd chciałby uzyskać wpływów z nowej daniny, ale środki te w większości mają trafić do Narodowego Funduszu Zdrowia oraz do funduszu wsparcia kultury. Rząd chciałby także za pomocą tych pieniędzy „promować polski sport oraz dorobek kulturalny”, a także „wspierać rozwój radiofonii i kinematografii”. Wpływy z nowego podatku mają też sfinansować.... „podnoszenie poziomu wiedzy społeczeństwa na temat zagrożeń w mediach”.

Czytaj też: Czy warto wyrobić kartę EKUZ?

Kogo obejmie nowa danina? Płacić będą przede wszystkim wszystkie duże media – telewizja, radio, prasa, a także portale horyzontalne. Opłaty mają uiszczać także największe serwisy internetowe, zarówno polskie, jak i zagraniczne. Płacić ma nie tylko Allegro, ale także Google czy Facebook.

Wśród płatników nie zabraknie operatorów zewnętrznych nośników reklamy, a nawet kin, które należą do firm najbardziej poszkodowanych przez covidowe obostrzenia.

Jak informuje wPolityce.pl, stawka nowego podatku zwanego składką ma być zróżnicowana w zależności od kategorii reklamowanych produktów i usług. Wyższą stawką będą objęte między innymi wyroby medyczne, napoje słodzone czy gry hazardowe. Możliwe, że wyższą stawkę będą musieli płacić najwięksi gracze na rynku reklamy. Z opłat nie będą za to zwolnione TVP i Polskie Radio.

REKLAMA
https://bizblog.spidersweb.pl/drozsze-paliwa-abonament-rtv/

Czytaj też: Jak zgłosić się do ubezpieczenia dobrowolnego w NFZ?

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-29T18:38:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T13:13:22+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T13:05:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T11:53:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T10:35:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T07:40:58+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T06:26:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T06:16:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T05:53:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T20:14:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T18:19:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T16:21:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T14:11:44+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T08:04:42+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T08:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T06:31:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T19:44:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T17:42:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T14:58:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T14:20:21+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T13:39:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T11:43:36+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T10:25:00+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA