Webinary zdobywają w Polsce coraz większe grono użytkowników. Z roku na rok przybywa w Polsce uczestników wirtualnych spotkań. Powód jest prosty - można uczestniczyć w szkoleniu bądź zajęciach nie wychodząc z domu, a dzięki temu zaoszczędzić czas na dojazd czy podróże na drugi koniec kraju. Najnowsze dane pokazują, jakie tematy spotkań online najczęściej przyciągają uczestników.
W najnowszym raporcie „State od online events” firma ClickMeeting postanowiła podsumować miniony rok i nieco przyjrzeć się, jakie wydarzenia online najczęściej były przeprowadzane w Polsce. Okazało się, że najwięcej było tych związanych z edukacją, a więc różnego rodzaju szkolenia, spotkania z trenerami czy osobami zajmujących się coachingiem (31 proc.). Kolejną grupą ekspertów byli marketerzy i sprzedawcy (24 proc.). Trzecie miejsce zajęły spotkania biznesowe (16 proc.). Poza podium znaleźli się nauczyciele oraz przedstawiciela sektora medycznego (po 12 proc.).
Te webinary przyciągały Polaków jak magnes
W tym roku w zestawieniu branż, które korzystały z polskiej platformy do spotkań online i webinarów wyróżnił się obszar medyczny. W poszczególnych kategoriach tak wyglądała średnia liczba uczestników na pojedynczych wydarzeniach:
- wydarzenia związane z medycyną przyciągały średnio 4806 widzów podczas pojedynczego wydarzenia,
- z edukacją ponad połowę mniej - 2267 widzów,
- z marketingiem - 2157 widzów,
- z coachingiem i consultingiem - 1486 widzów.
I wskazuje, że z ich obserwacji wynika, że z ClickMeeting korzystają nie tylko lekarze, terapeuci i inni specjaliści, którzy udzielają porad i przyjmują pacjentów online, ale również firmy szkoleniowe i branżowe instytucje edukacyjne, które oferują szkolenia zarówno dla przedstawicieli zawodów medycznych, jak i szerszego grona osób zainteresowanych tymi zagadnieniami.
Takich wydarzeń jest najwięcej online
Patrząc na średnią liczbę wydarzeń tworzonych przez jednego organizatora na polskiej platformie do spotkań online i webinarów, pierwsze miejsce cały czas zajmuje kategoria edukacji – 517 wydarzeń. Zaraz za nią znalazła się medycyna z 169 wydarzeniami, a dalej: coaching i consulting (125 wydarzeń) i marketing (114 wydarzeń).
Natomiast jeśli chodzi o czas trwania wydarzeń online, to na pierwszym miejscu znajduje się branża związana z coachingiem i consultingiem, tu użytkownicy średnio spędzali 137 minut. Na drugim miejscu znalazła się kategoria marketingu (136 minut), a dalej: medycyna (127 minut) i edukacja (76 minut).
Te spotkania najbardziej angażują uczestników
Z najnowszego raportu wynika również, jak wygląda zaangażowanie uczestników spotkań w poszczególnych branżach. I tak, na pierwszym miejscu znalazła się edukacja z 82 proc. zaangażowaniem, na drugim coaching i consulting (68 proc.) i dalej: marketing (56 proc.) oraz medycyna (35 proc.).