REKLAMA

Polski Ład, pierwszy szok. Przedsiębiorcy wkurzą się jeszcze przed Nowym Rokiem

Polski Ład zdążył doprowadzić do białej gorączki sporo Polaków, nawet nie wchodząc w życie. Strach pomyśleć, co stanie się po 1 stycznia 2022 r. Póki co dowiedzieliśmy się, ile kosztowało podatnika wmawianie, że na reformie praktycznie wszyscy się wzbogacą. Gotowi? Lepiej usiądzcie.

Polski Ład, pierwszy szok. Przedsiębiorcy wkurzą się jeszcze przed Nowym Rokiem
REKLAMA

Pamiętacie jak w skrzynkach pocztowych zaczęły masowo lądować ulotki zachwalające korzyści wynikające z wprowadzenia Polskiego Ładu? Na małej choć ciężkiej od liczb karteczce rząd przekonywał, że zmiany podatkowe będą korzystne praktycznie dla wszystkich: emerytów, rodzin, przedsiębiorców.

REKLAMA

Tych ostatnich Ministerstwo Finansów kusiło obnizoną stawką ryczałtu, seniorów nęciło za to zwolnieniem z podatku do 2500 zł i zerowym PIT-em dla pracujących.

Przedsiębiorcom Polski Ład nie w smak

Efekty wydają się mniej porywające. Do sfinansowania obietnic dołożą się emeryci otrzymujący od 4,5 tys. zł brutto w górę, bo na tyle rząd wyznaczył granicę zamożności.

Po kieszeni dostaną też właściciele firm. Od stycznia nie będą oni mogli odliczać składki zdrowotnej od podatku. Przedsiębiorcy zresztą tak pogubili się w nowych przepisach, że część z nich rozważa tymczasowe zamknięcie firmy, by dać sobie czas na ogarnięcie reformy. I jednocześnie uniknięcie kar, które mogą się posypać wraz z debiutem Polskiego Ładu w polskim systemie prawnym.

Ile kosztowała reklama Polskiego Ładu

Senator Koalicji Obywatelskiej Krzysztof Brejza był ciekaw, ile ta promocja kosztowała podatnika. I resort finansów mu odpowiedział. A teraz zaparzcie ziółka na uspokojenie i czytajcie dalej.

Ogółem do skrzynek pocztowych trafiło nieco ponad 15 mln sztuk ulotek. Minister Piotr Patkowski przyznał, że ich druk i kolportaż pochłonął 4,1 mln zł.

REKLAMA

Z Polskim Ładem jest więc trochę jak z Centralnym Portem Komunikacyjnym. W jednym i w drugim przypadku korzyści są dla Polaków tak oczywiste, a projekty tak przemyślane, że trzeba promować je pchając w marketing miliony złotych.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA