REKLAMA

Pociągi do Zakopanego zaraz ruszają w trasę, ale jeszcze nie wracają na stałe

W środę na trasę między Krakowem a Zakopanem po przerwie wracają pociągi, a podróż w przypadku najszybszych połączeń będzie trwać niewiele ponad dwie godziny. To jednak jeszcze nie koniec przebudowy tej linii kolejowej, dlatego pociągi do Zakopanego nie wracają na stałe.

podwyżka-pensji-kolej-negocjacje
REKLAMA

Jak już pisaliśmy, 22 grudnia wracają bezpośrednie połączenia kolejowe z Krakowa do Zakopanego po przerwie od początku września. Remont jeszcze nie został skończony, ale już są efekty modernizacji tej trasy – najszybsze pociągi będą pokonywać tę trasę w nieco ponad dwie godziny.

REKLAMA

Spółka PKP PLK tłumaczy, że skrócenie czasu podróżowania, zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa oraz dostępności do kolei to głównie cele całej inwestycji. Było co poprawiać, bo połączenie Kraków - Zakopane było jedną z najgorszych linii kolejowych w Polsce, zwłaszcza biorąc pod uwagę popularność tego kierunku podróży.

Przez lata pociągi pokonywały tę stukilometrową trasę w aż trzy i pół godziny. Dzięki remontom prowadzonym od 2017 roku czas ten skrócił się do o pół godziny, ale dopiero teraz pociągi będą konkurencją dla samochodów jadących w okresie maksymalnej płynności ruchu na Zakopiance.

Podróżni korzystają już z efektów dotychczasowych prac. Pociągi jadą nowym torem między Skawiną a Suchą Beskidzką, przez stacje Sucha Beskidzka, Jordanów oraz zmodernizowanym odcinkiem Sieniawa – Nowy Targ – wskazuje PKP PLK. Targ. Ważny efekt dla podróżnych – to wygodniejszy dostęp do pociągów na stacjach i przystankach: Rzozów, Radziszów, Radziszów Centrum, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie, Stryszów, Lasek, Nowy Targ, Sieniawa – podkreśla spółka.

W ramach ostatnich prac budowlanych położono całkowicie nowe torowisko na ostatnim odcinku do Zakopanego, a także zmodernizowano przejazdy kolejowo-drogowe i urządzenia sterowania ruchem. PKP PLK obiecuje, że sprawność kolejowej trasy poprawią też przebudowane wiadukty, mosty i przepusty.

REKLAMA

Na przebudowę linii kolejowej na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane przeznaczono ponad 1,1 mld zł netto, a cały projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-30T10:15:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-30T09:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-30T08:08:54+02:00
Aktualizacja: 2025-07-30T06:44:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-30T05:57:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-29T19:38:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-29T17:13:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-29T12:07:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-29T09:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-29T05:59:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-29T04:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T21:26:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T18:09:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T13:58:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T12:29:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T10:41:16+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T10:41:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T08:50:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-28T07:36:30+02:00
Aktualizacja: 2025-07-27T21:45:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-27T18:10:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-27T16:33:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-27T14:10:50+02:00
Aktualizacja: 2025-07-27T11:44:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA