1. bizblog
  2. Biznes

Oppo coraz lepiej czuje się w Polsce. Producent właśnie uzupełnił swoje portfolio o segment premium

Lokowanie produktu

Chociaż są obecni w Polsce dopiero od stycznia 2019 r., to bardzo konsekwentnie budują swoją markę w naszym kraju i całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Są też coraz bardziej efektywni, bo ich produkty rozpoznaje już co trzeci Polak. A po wejściu Oppo w polski segment telefonów premium ten wynik niebawem może być jeszcze lepszy.

14.04.2022
15:05
Oppo coraz bardziej rozpycha się w Europie Środkowo-Wschodniej i wchodzi w segment premium

Być może jeszcze w 2019 r. Oppo było jakąś egzotyką. Ale teraz już tak nie jest. To coraz bardziej ceniony przez Polaków producent, którego telefony, ale też słuchawki bezprzewodowe, czy urządzenia ubieralne jak smartwatche i opaski można znaleźć na półkach najbardziej renomowanych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Nieprzypadkowo producent zdobył w plebiscycie Tech Awards 2020 wyróżnienie Marka Roku, a rok później w tym samym konkursie - nagrodę Innowacja Roku.

Sprzedażowa i marketingowa ekspansja może nabrać tempa po tym jak Oppo zdecydowało się wejść do segmentu telefonów premium w Polsce, dzięki czemu od teraz portfolio produktów obejmuje już wszystkie kategorie smartfonów. Stało się tak za sprawą zaprezentowania smartfona Find X5 Pro ze sztandarowej serii marki, wyróżniającej się zaawansowanymi możliwościami fotograficznymi oraz niecodziennym designem. To kolejny element rozpoczętej już w zeszłym roku ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej.

Europa Środkowo-Wschodnia jest szczególnie ważna dla OPPO, czego dowodem są znaczące i ciągłe inwestycje lokalne. Ponadto nasze produkty, a w szczególności smartfony, spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem użytkowników w regionie - przekonuje Johnny Zhang, szef Oppo w Europie Środkowo-Wschodniej.

Oppo wypełnia swoje portfolio i pokazuje telefony premium

Po tym, jak do tej pory kształtuje się sprzedaż poszczególnych smartfonów Oppo w Polsce, można z dużą dozą prawdopodobieństwa przypuszczać, że nowe słuchawki producenta też będą u nas hitem. Dość powiedzieć, że seria Reno3 odnotowała w Polsce najwyższą sprzedaż w porównaniu do innych krajów Europy Wschodniej. Nie mniejszym powodzeniem cieszyła się kolejna generacja, czyli Reno4. Jej flagowy model - Reno4 Pro 5G - był pierwszym smartfonem w polskiej ofercie Oppo, który obsługiwał w pełni technologię 5G.

Jeszcze lepiej sprzedawała się seria Reno6, która w pierwszych 10 dniach sprzedaży zanotowała o 200 proc. lepsze wyniki od Reno5. Dodatkowo udział modelu Reno6 Pro 5G wyniósł blisko 40 proc., a średnia wartość każdego sprzedanego w ofercie specjalnej urządzenia wzrosła, pomiędzy tymi dwiema generacjami, o ponad 1000 zł. Serię Reno6 dodatkowo docenili eksperci Instytutu Wzornictwa Przemysłowego za unikalny design OPPO Glow i zaawansowane funkcje wideo, które oprócz nowych rozwiązań znacząco poprawiają user experience.

Nic więc dziwnego, że Oppo nadal ma zamiar rozwijać serię Reno. Kilka dni temu swoją premierę miał najmocniejszy model serii Reno7, który będzie dostępny w Polsce - OPPO Reno7 5G. Nową ofertę, którą Polacy mają poznać już w maju, uzupełnia smartfon Reno7 Lite 5G w cenie 1899 zł, smartfon Reno7 (1599 zł) oraz słuchawki Oppo Enco X2 (799 zł). Dodatkowo właśnie jesteśmy świadkami premiery przedstawiciela segmentu premium, czyli serii Find X, którą w portfolio Oppo reprezentuje model Find X5 Pro. Charakteryzują go przede wszystkim zaawansowane możliwości fotograficzne oraz niecodzienny design. Dzięki autorskiemu układowi NPU - MariSilicon X oraz matrycom IMX766, nocne nagrywanie filmów ma zyskać od teraz zupełnie nową jakość.

Tym samym, po debiucie słuchawek z serii Find X, Oppo będzie mieć w Polsce swojego smartfonowego przedstawiciela na każdej półce cenowej. Wliczając też w to serię A, którą charakteryzuje przede wszystkim rewelacyjny stosunek jakości do ceny. Dla producenta więc wejście w segment premium był naturalną konsekwencją i kolejnym etapem rozwoju a także ostatecznym potwierdzeniem, że Polacy już Oppo pokochali i chcą więcej.

 class="wp-image-1772698"
Oppo prezentuje 10-bitowy ekran smartfonu, który może wyświetlić miliard kolorów.

Ekran wyświetlający miliard kolorów

Tylną obudowę Find X5 Pro wykonano z jednej tafli szkła, „oblewającej” zaplecze fotograficzne. Jak twierdzi Oppo: ten ceramiczny panel tylny jest dwa razy trwalszy, niż jakikolwiek konwencjonalny panel szklany i dwukrotnie skuteczniej rozprasza ciepło. Słuchawka premium jest też odporna na zachlapania, wodę i kurz, zgodnie z normą IP68. Całość uzupełnia delikatnie zakrzywiony po bokach AMOLED o przekątnej 6,7 cala i rozdzielczości WQHD+ (3216 X 1440). Tym samym 10-bitowy ekran smartfonu może wyświetlić miliard kolorów, tworząc płynne przejścia tonalne i kolorystyczne, ukazując pełną głębię i zakres, nawet przy najbardziej subtelnych różnicach kolorystycznych.

Find X5 Pro to też najmocniejszy smartfon wyprodukowany przez Oppo do tej pory. Sercem słuchawki jest procesor Qualcomm Snapdragon 8 gen. 1, wspierany przez 12 GB RAM-u i 256 GB miejsca na dane. Smartfon wyposażony jest w akumulator o pojemności 5000 mAh, który możemy naładować z mocą 80W przy użyciu dołączonej do zestawu ładowarki SUPERVOOCTM, lub bezprzewodowo z mocą 50W, przy użyciu opcjonalnej ładowarki AirVOOC.

 class="wp-image-1772680"
Oppo nawiązało współpracę strategiczną na trzy lata z Hasselblad.

Internet rzeczy, mobilna fotografia i AI

Prezentacja kolejnych reprezentantów serii Reno oraz przedstawicieli segmentu premium, to jeden z elementów całego planu, który ma wyłącznie umacniać pozycję Oppo w Polsce, ale też w Europie Środkowo-Wschodniej. Nieprzypadkowo producent, przy okazji tworzenia serii Find X5, nawiązał współpracę strategiczną na trzy lata z Hasselblad – legendarnym, szwedzkim producentem aparatów fotograficznych. Obie firmy chcą ulepszyć możliwości mobilnej fotografii, rozpoczynając projekt Hasselblad Camera for Mobile. W Find X5 Pro marka wprowadziła system odwzorowania barw Hasselblad, który można uruchomić w trybie Pro. Ponadto smartfon wyposażono w kreatywne filtry, dzięki czemu zrobione zdjęcia smartfonem są naturalne i profesjonalne.

Po zeszłorocznej, owocnej współpracy OnePlus i Hasselblad idziemy o krok dalej i wchodzimy na nowy poziom. Osiągnięcie najwyższej jakości wydajności aparatu było zawsze oczkiem w głowie OPPO i częścią DNA Hasselblad - zapowiada Pete Lau, dyrektor ds. produktów w Oppo.

Ale to jeszcze nie wszystko. Oppo stawia również na rozwój segmentu urządzeń IoT. Producent chce mieć ofertę w każdym segmencie urządzeń mobilnych, włączając w to wearables, słuchawki bezprzewodowe, smartwatche i smartbandy. Oppo raczej nie ma czego się obawiać, bo przecież producent zaczynał w 2004 r. właśnie od wysokiej jakości sprzętu audio. Niektóre produkty z tamtego czasu do dziś stanowią punkt odniesienia w porównaniach audiofilskich sprzętów. Obecnie w Polsce dostępne są zegarki: OPPO Watch, opaska OPPO Band, słuchawki m.in. Enco X oraz Enco Free2 oraz router OPPO 5G CPE T1a. Na kwiecień 2022 r. zaplanowano debiut nowych urządzeń IoT: słuchawek OPPO Enco X2 oraz OPPO Enco Air2, a także zegarka OPPO Watch Free.

To jednak nie jedyne aspekty, z którymi chce być kojarzone Oppo. Marka wprowadza innowacje w kluczowych dla użytkownika technologiach. To w pierwszej kolejności sztuczna inteligencja, obrazowanie i technologia szybkiego ładowania. Jeżeli chodzi o AI, Oppo do tej pory złożyło ponad 2600 globalnych wniosków patentowych, głównie w dziedzinie sztucznej inteligencji, wizji komputerowej, technologii mowy i uczenia maszynowego.

Pod względem obrazowania Oppo też nie ma żadnych powodów do wstydu. Wręcz odwrotnie. Producent zgłosił do tej pory ponad 9,8 tys. patentów dotyczących obrazowania na całym świecie i posiada przeszło 4 tys. przyznanych patentów. Nie inaczej jest jeżeli chodzi o technologię szybkiego ładowania. Marka  udzieliła licencji w tym względzie przeszło 40 firmom. Z zaprezentowanej w 2014 r. technologii SUPERVOOCTM ma już korzystać 220 mln użytkowników.

Jej oficjalny debiut miał miejsce podczas targów MWC 2022. Na rynku komercyjnym ma ona zadebiutować w drugim kwartale 2022 r. Producent dowodzi, że ładowanie oparte na technologii Battery Health Engine potrafi podwoić czas życia baterii. Z kolei dzięki 240W SUPERVOOCTM baterię o pojemności 4500mAh można naładować od 1 do 100 proc. zaledwie w 9 minut.

240W SUPERVOOCTM wykorzystuje pięć różnych zabezpieczeń, a także specjalnie dostosowany inteligentny układ sterujący, który kontroluje napięcie i natężenie prądu oraz temperaturę. Dodatkowo specjalny inteligentny układ monitoruje, czy bateria nie została uszkodzona przez czynniki zewnętrzne. Z kolei 13 czujników zaimplementowanych w smartfonie monitoruje temperaturę, dzięki czemu cały system chroni urządzenie przed przegrzaniem.

 class="wp-image-1772701"
Oppo nie boi się najnowszych technologii.

Oppo rośnie w Europie Środkowo-Wschodniej

Oppo ma również ambicję, żeby w Europie wyróżniać się działaniami na rzecz zrównoważonego rozwoju. W raporcie pt. 2021 OPPO Sustainability można przeczytać o już podjętych działaniach na rzecz ekologii i o tych, które dopiero są w planach. Producent smartfonów zaczął od rynku europejskiego i na celownik wziął swoje opakowania. W efekcie ilość użytego w nich plastiku zmalała o 95 proc. Teraz w około 45 proc. opakowania wykonane są z włókien pochodzących z recyklingu.

Oppo stworzyło też oddzielny system recyklingu produktów, oferując usługi wymiany na rynkach krajowych oraz międzynarodowych. W ten sposób firma z jednej strony promuje recykling, a drugiej zachęca do ponownego wykorzystania zużytych smartfonów. Warto też przypomnieć, że Oppo to jedna z pierwszych firm, które dołączyły do programu oznakowania ekologicznego Eco Rating.

Dla Oppo rynek Europy Środkowo-Wschodniej jest bardzo istotny. Produkty marki są dostępne m.in. w Czechach, Mołdawii, Rumunii, Słowacji, w Ukrainie i na Węgrzech. W ostatnich tygodniach producent informował o uruchomienie nowych oddziałów też w Grecji i Chorwacji. Jednak centrala operacyjna na ten region Europy ma swoją siedzibę w Polsce.

Według różnych szacunków, udział marki OPPO w polskim rynku smartfonów znajduje się w przedziale 5-10 proc. i rośnie. Firma chce znaleźć się w pierwszej trójce sprzedawców smartfonów w Europie Środkowo-Wschodniej do 2024 r. Pomóc ma w tym standard 5G, w którym Oppo ma spore doświadczenie. Szacuje się, że do końca 2022 r. w Europie Środkowo-Wschodniej liczba użytkowników sieci 5G wzrośnie do około 20 mln, a w ciągu kolejnych pięciu lat spuchnie aż dziesięciokrotnie - do 200 mln.

Teraz ściśle współpracujemy z operatorami w całym regionie, aby smartfony OPPO były w pełni zoptymalizowane i zapewniały korzyści wynikające z 5G wszystkim użytkownikom - zapewnia Johnny Zhang.

Materiał powstał przy współpracy z Oppo

Lokowanie produktu
Najnowsze
Aktualizacja: