Nowy hit polskiego game devu. Medieval Dynasty powoli dobija do miliona sprzedanych egzemplarzy
Produkcja studia Render Cube cieszy się przy tym wysokimi ocenami na Steamie. 90 proc. ocen jest pozytywna. Spółce udało się również pozyskać 9,7 mln zł w ramach oferty publicznej na dalszy rozwój.

17 września zeszłego roku Medieval Dynasty zadebiutowało w formule Early Access, a 23 września tego roku nastąpiła premiera pełnej wersji gry – symulatora średniowiecznego życia.
Medieval Dynasty sprzedało się w liczbie 750 tys. egzemplarzy.
Damian Szymański podkreśla, że taki wynik w rok od udostępnienia jest dla niego zaskoczeniem.
Szymański przypisuje popularność nowatorskiemu połączeniu popularnych gatunków, takich jak: survival, rpg czy city-builder. Co ciekawe, zainteresowanie tytułem cały czas utrzymuje się na stabilnym poziomie – ma to być long-seller.
W zeszłym roku spółka Render Cube osiągnęła 7,5 mln zł przychodu, a zysk netto wyniósł blisko 6 mln zł. Udało się jej też pozyskać 9,7 mln zł w ramach oferty publicznej. Pieniądze zostaną przeznaczone na rozbudowę studia animacji i muzyki, zatrudnienie dodatkowych programistów z doświadczeniem w pracach nad grami.
Medieval Dynasty ma się również dalej rozwijać – głównie na podstawie opinii samych graczy, zgromadzonych w społeczności na Steamie. Liczy ona 189 tys. osób, które poprosiły m.in. o dodanie widoku zza pleców bohatera, jak ma to miejsce np. w Wiedźminie czy Skyrimie. Ich motywacja była jednak dość zaskakująca. Okazuje się, że istotna część graczy ma problemy np. z chorobą lokomocyjną w trakcie gry z pierwszej osoby.
W pierwszym półroczu 2022 roku ma się pojawić port na konsole, a później również wersja w rzeczywistości wirtualnej, tworzona w ramach umowy ze Spectral Games, spółką zależną Incuvo, studiem, które pracuje nad wersją VR gry Green Hell.
Wersja konsolowa trafi do usługi Game Pass.
Wersja pecetowa trafiła do niej w czerwcu obok takich hitów jak Among Us, Hades czy S.T.A.L.K.E.R., co znacznie poszerzyło grono potencjalnych odbiorców. Najważniejszym czynnikiem sukcesu może być jednak w przyszłości whishlista użytkowników Steama. Pokazuje ona, że chrapkę na Medieval Dynasty ma już ponad milion graczy. To dobra baza pod zbliżające się wyprzedaże platformy.
Co ciekawe, Medieval Dynasty na początku powstawała na zamówienie austriackiego studia Toplitz Productions. Polskiemu producentowi w maju udało się jednak wykupić prawa intelektualne do gry.