Polacy chcą jeszcze więcej rowerów. Mamy powtórkę z boomu na jednoślady sprzed dwóch lat
W ciągu najbliższych dwunastu miesięcy zakup roweru planuje co trzeci ankietowany Polak, to o 7 punktów procentowych więcej niż rok temu. Wskaźnik osób posiadających własny rower wzrósł w ciągu ostatniego roku z 71 do 79 proc. – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Kross.
Najnowsze badania przeprowadzone przez agencję Difference na zlecenie polskiego producenta rowerów Kross pokazują, że Polacy deklarują wysokie zainteresowanie rowerami, porównywalne do boomu z 2021 roku, o którego doszło po zniesieniu pandemicznych obostrzeń.
Polacy chcą kupować droższe rowery, w tym elektryki
Odsetek osób planujących zakup roweru wzrósł z 25 proc. w 2022 roku do 32 proc. 79 proc. ankietowanych przyznaje, że ma własny rower. Przed rokiem było to 71 proc.
Przed rokiem 51 proc. osób rozważających zakup roweru nie potrafiła wskazać konkretnej marki, którą wybierze. W najnowszym badaniu odsetek ten spadł do 37 proc. Średnia deklarowana kwota, którą chcemy przeznaczyć na zakup roweru, wzrosła o 17 proc. do nieco powyżej 2000 zł.
Wśród najczęściej poszukiwanych modeli są rowery miejskie, górskie oraz dziecięce. W badaniach widać rosnącą popularność rowerów elektrycznych. Liczba osób, które wybrały rower wzrosła z 5 proc. w 2021 roku do 9 proc. obecnie. Kross chwali się, że osoby, które planują zakup elektryków, najczęściej wskazują jego produkty. Zresztą wśród tradycyjnych rowerów jest podobnie – jedna trzecia Polaków myślących o zakupie nowego jednośladu deklaruje wybór Krossa.
Rowerem do pracy i na weekendowy wypad
Jak podkreśla, wraz z rozwojem infrastruktury rowerowej nad Wisłą coraz więcej Polaków zmienia przyzwyczajenia na wzór tych, które obserwowane są od lat w krajach Europy Zachodniej.
Dlatego – ich zdaniem – rower coraz częściej zastępuje samochód podczas codziennych dojazdów, a także staje się atrakcyjną alternatywą podczas wyjazdów weekendowych i wakacyjnych.