Już nie zrobisz zakupów w sklepach Piotr i Paweł. UOKiK przypieczętował los polskiej sieci
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgodził się na przejęcie sklepów Piotr i Paweł przez New Polish Investments (spółka zależna południowoafrykańskiego SPAR Group), uznając, że nie doprowadzi to do ograniczenia konkurencji na polskim rynku.
Urząd ogłosił decyzję na Twitterze.
Serwis dlahandlu.pl dowiedział się, że decyzja została wydana na dwa lata. Tyle czasu urząd antymonopolowy dał firmom na dopełnienie wszystkich formalności.
Nowy właściciel zapowiada ekspansję w Polsce
Odpowiedzialny za rynek polski z ramienia SPAR Group Ltd Rob Philipson również odniósł się do decyzji UOKiK-u, zapowiadając, że to początek ekspansji w Polsce pod marką SPAR.
Marka Piotr i Paweł znika z polskiego rynku
Umowę w sprawie nabycia udziałów w spółce Piotr i Paweł, w wyniku której Wasz Sklep Spar przejmie większościowe udziały od funduszy TFI Capital Partners podpisano 30 maja. Do jej sfinalizowania potrzebna była jednak zgoda UOKiK-u.
Nowy właściciel południowoafrykański Spar Group podjął decyzję o wygaszeniu marki Piotr i Paweł. W ciągu najbliższych kilku miesięcy sklepy zmienią nazwę na Eurospar lub Spar. Inwestor zapewnia, że żadna z przejętych placówek nie zostanie zamknięta, w planach nie ma też zwolnień grupowych, wręcz przeciwnie zapowiadane jest doinwestowanie sieci.
Przejęcie ze sporem tle
Notowana na giełdzie w Johannesburgu Spar Group Ltd. osiąga roczne obroty powyżej 6,3 mld euro. Działa w RPA, a także Angoli, Zambii, Botswanie, Namibii, Mozambiku, Malawi, Lesotho. Na Starym Kontynencie jest obecna w Irlandii, Anglii i Szwajcarii. Wasz Sklep SPAR to firma należąca do The SPAR Group Ltd., która będzie zarządzać siecią SPAR na licencji udzielonej The SPAR Group Ltd. przez SPAR International.
UOKiK nie badał informacji o toczących się na polskich rynku sporach dotyczących licencji i praw do używania znaku handlowego SPAR, pod którym będą działały przejęte sklepy Piotr i Paweł. Zatarg dotyczy posługiwania się marką SPAR na terenie Polski oraz nieuczciwej konkurencji, Stronami sporu są SPAR International oraz SPAR Polska, czyli niedawni franczyzobiorcy.