Hermes wchodzi do Polski. Słynąca z torebek i szali marka otwiera sklep w warszawskim hotelu
Pierwszy sklep Hermesa będzie się mieścił na parterze hotelu Raffles Europejski na Krakowskim Przedmieściu. Firma sprzedaje akcesoria, które należą do najdroższych na świecie.
Skórzane torebki i jedwabne szale to znak rozpoznawczy Hermesa. Ta francuska marka może pochwalić się blisko 200-letnią historią. Wyrosła z akcesoriów jeździeckich, charakteryzujących się najwyższą jakością i wykorzystaniem nowych technologii.
Najbardziej luksusowych akcesoriów nie da się bezpośrednio kupić w salonie Hermesa. Zamiast tego można zapisać się na listę oczekujących. Działało to w przypadku szali, których produkcja zajmowała kiedyś nawet trzy lata. Kolejne warstwy koloru nakładano bowiem na materiał dopiero po wyschnięciu poprzednich.
Ceny produktów zaczynają się od tysiąca euro i dochodzą nawet do 100 tys. euro za torebkę
Jest to więc najwyższy poziom ze wszystkich luksusowych towarów.
Warszawski butik będzie 311. dla francuskiej marki
Jego otwarcie ma mieć miejsce pod koniec listopada. Tym samym będzie to oznaczało dla firmy ekspansję na wschód Europy, która zwykle pozostawiono samej sobie (poza Rosją). Polski sklep będzie bowiem drugim w regionie po Pradze.
Polska będzie 50. krajem, gdzie obecna jest firma.
Polska staje się coraz bardziej interesującym rynkiem dla firm sprzedających luksusowe towary
Jednak cały czas znajdujemy się raczej w ogonie Europy. Największym rynkiem luksusowej mody i akcesoriów może się pochwalić Francja. W zeszłym roku osiągnął on tam 10 mld euro wartości. W Polsce zaledwie 688 mln euro. Jeśli chodzi o rynek luksusowy, to Polacy wydają najwięcej na auta – ponad 5 razy więcej niż na drugą w zestawieniu modę.
Jednym z najważniejszych czynników wpływających na wielkość rynku luksusowych towarów jest liczba zamożnych obywateli. Jako granicę ustawia się zwykle poziom 1 mln dol. majątku. Takich konsumentów jest w Polsce 62 tys. W trzeciej w tym rankingu Francji (w UE) jest ich 34 razy więcej.
Jak po luksusowe towary, to do stolicy
Najbardziej wartościowe towary można kupić m.in. w domu towarowym Vitkac czy w galerii Ethos na pl. Trzech Krzyży. Warszawski Raffles, uruchomiony w zeszłym roku, może włączyć się do tej rywalizacji. Jego status został doceniony choćby w rankingu 100. najciekawszych miejsc na świecie magazynu Time.
Dotychczas luksusowe marki miały trudności z wybraniem odpowiedniej lokacji w stolicy. Zwykle celują one bowiem w bardzo wyróżniające się budynki, jak choćby ten na wodzie w centrum Singapuru (w centrum kadru).
Autor zdjęcia głównego: Wen-Cheng Liu.