Od zakładu rzemieślniczego w PRL-u, po ekspansję w USA – tak można streścić historię rozwoju FroGum. To rodzinna firma, która kiedyś produkowała dywaniki do Malucha czy Żuka, a dziś do Cadillaca, Jeepa czy Mustanga.
Podobnie jak przez 40 lat znacząco zmieniły się auta poruszające się po polskich drogach, tak i również zmienił się sposób produkcji dywaników. Na początku – w tym do Fiata 126p – odbywała się wyłącznie przy pomocy maszyn ręcznie sterowanych.
Dziś rozwój technologii pozwala na niemal całkowitą automatyzację wielu procesów – od laserowego skanowania, po projektowanie czy frezowanie, które odbywa się za pomocą maszyn CNC. Nowy sposób produkcji nie daje również żadnych ograniczeń co do kształtów, co pozwala na tworzenie akcesoriów kompatybilnych z każdą marką i modelem samochodu.
FroGum wytwarza akcesoria z autorskiej mieszanki TPE, która nie zawiera żadnych substancji potencjalnie szkodliwych dla naszego zdrowia. Polskie dywaniki posiadają również najwyższe w Europie krawędzie, które chronią oryginalne poszycie auta. Właśnie temu Bartosz Frontczak zawdzięcza sukces na rynku amerykańskim.
W sam raz do pickupa i SUV-a z USA
Dzięki współpracy z firmą Omac, za Oceanem dostępnych jest 25 modeli pasujących do najpopularniejszych amerykańskich marek. Oferta ma zostać jeszcze rozszerzona, gdyż zespół FroGum jest właśnie w trakcie skanowania podłóg kolejnych samochodów popularnych na lokalnym rynku.
Dziś dywaniki z zakładu w Grodzisku Mazowieckim trafiają do niemal każdego kraju w Europie, ale i kilku państw Afryki i Ameryki Północnej. Firma zatrudnia setkę osób i mimo spadku produkcji samochodowej (o 11 proc. rok do roku) udało jej się utrzymać produkcję na wcześniejszym poziomie.
Wzrost przychodów
Co ważne, produkcja dywaników i wkładek do bagażnika odbywa się w duchu „zero waste”, gdzie każdy najmniejszy miligram niewykorzystanego materiału zostaje przetworzony oraz spożytkowany w kolejnych produktach.
W przyszłości FroGum ma zamiar rozszerzać gamę produktów i rynków, na których jest obecna, a także wprowadzić automatyzację do zarządzania firmą.