REKLAMA

Francja przejrzała na oczy. Wysokie kary za podświetlane reklamy i otwarte drzwi

Sklepy we Francji będą musiały zamykać drzwi podczas korzystania z klimatyzacji i ograniczać podświetlanie reklam, szyldów i neonów w celu ograniczenia strat energii.

Francja przejrzała na oczy. Wysokie kary za podświetlane reklamy i otwarte drzwi
REKLAMA

Nowe zasady. które już obowiązują już w niektórych obszarach Francji, zostaną wprowadzone w całym kraju. Informacje te potwierdził dziennikowi Journal du Dimanche minister ds. transformacji ekologicznej Agnes Pannier-Runacher.

REKLAMA

Za złamanie zasad dotyczących klimatyzacji sklepy zostaną ukarane grzywną w wysokości do 750 euro.

Francja zaczyna oszczędzać energię

Pozostawianie otwartych drzwi, gdy klimatyzacja jest włączona, jest absurdalne i prowadzi do 20 proc. większego zużycia energii. 

- powiedziała Pannier-Runacher lokalnej stacji radiowej RMC.

W najbliższych dniach minister wyda dwa dekrety dotyczące oszczędzania energii.

Pierwsza dotyczy zakazu uruchamiania reklamy świetlnej, niezależnie od wielkości miasta, między godzinami 1:00 a 06:00

- powiedziała.

Drugi zabroni sklepom otwierania drzwi, gdy działa klimatyzacja lub ogrzewanie. Zakaz używania podświetlanych reklam obowiązuje już w miejscowościach poniżej 800 tys. mieszkańców. Lotniska i stacje paliw są póki co zwolnione z tego obowiązku.

Paryż kończy bezsensownymi światłami

Niektóre miasta, takie jak Bourg-en-Bresse, Lyon, Besançon i Paryż, same wprowadziły już od połowy lipca przepisy miejskie zakazujące reklam świetlnych.

Anne Hidalgo, socjalistyczna burmistrz Paryża, w zeszłym tygodniu potępiła „aberrację, która musi ustać w kontekście kryzysu klimatycznego i kryzysu energetycznego”.

Straż miejska w stolicy już zaczęła nakładać grzywny w wysokości 150 euro po tym, jak Dan Lert, zastępca burmistrza odpowiedzialny za zieloną transformację w Paryżu, wraz z resztą rady miejskiej wyraził oburzenie z powodu „ogromnego, nieodpowiedzialnego marnowania energii”.

REKLAMA

Obywatelska Konwencja Klimatyczna prezydenta Emmanuela Macrona zaproponowała jeszcze bardziej ambitne ograniczenia dotyczące zanieczyszczenia światłem i zużycia energii elektrycznej, w tym zakaz stosowania wszelkich ekranów reklamowych wideo w przestrzeni publicznej i w transporcie publicznym. Te pomysły zostały ostatecznie odrzucone. 

Francja nadal doświadcza ekstremalnych upałów, zwiększając zapotrzebowanie na klimatyzację. Tymczasem Shell ostrzega, że ​​w UE nie można wykluczyć racjonowania energii, ponieważ kontynent zmaga się z przerwami w dostawach gazu z Rosji.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA