Epic Games kupił Quixela. Takich plenerów nie ma nawet Hollywood
To może być przełom tworzeniu złożonych światów do gier i filmów. Quixel został zakupiony przez Epic Games, po czym wspólnie rozpoczęli udostępnianie imponującej biblioteki obrazów za darmo!
Nie zdradzono, ile Epic Games zapłacił, ale wiadomo, że szwedzka firma ma zachować swoją siedzibę i powstałe w sześciu innych krajach oddziały, 100 pracowników Quixela dołączy do zespołu dewelopera.
Od powstania Quixel w 2011 r. pracownicy firmy jeżdżą po całym świecie i skanują krajobrazy. Z tych zdjęć tworzą tekstury tak realistyczne, że mają szansę odmienić oblicze przemysłu gier i filmów. Teraz ta wizja stała się bliższa realizacji, bo niewielką firmę wykupił Epic Games.
Podróż ku lepszej jakości
Start-up stworzył bibliotekę fotogrametrycznych zasobów w 2D i 3D, których dzięki aplikacjom Bridge i Mixer można swobodnie używać, aby odwzorowywać rzeczywistość w ultrawysokiej rozdzielczości przy stosunkowo niewielkim nakładzie. Z metody korzystano już przy tworzeniu gier, takich jak „Metro Exodus” i „Battlefield V” oraz filmów„ Księga Dżungli”, „Czarna Pantera”, a także remake'u „Króla Lwa”.
Twórca wielu gier, w tym „Fortnite” oraz jednego z najbardziej zaawansowanych silników do tworzenia gier, „Unreal Engine” - Epic Games - zdecydował się na zakup Quixel-a i udostępnienie 10 tys. dotychczas płatnych skanów terenu dla użytkowników Unreal Engine Marketplace. Dzięki Epic Games powiększanie biblioteki Megascans i jednoczesne poprawienie jej kooperacji z kolejnymi programami do renderowania w 3D, staną się o wiele prostsze.
Stanie się częścią Epic pozwala nam oddać się w sposób, o jakim nigdy nie marzyliśmy. Quixel pozostanie, nasi ludzie pozostaną - zasadnicza różnica polegać będzie na tym, że dzięki niesamowitej hojności Epic Games będziemy mogli zrobić o wiele więcej dla społeczności naszych artystów.
pisze na stronie Quixel, założyciel, Teddy Bergsman Lind.
Zmiana polityki może prowadzić do wzrostu zainteresowania i szybszemu rozwojowi całej technologii, która może odmienić świat gier i filmów.
Tworzenie fotorealistycznych treści 3D jest kosztownym przedsięwzięciem w tworzeniu gier czy produkcji filmowych.
powiedział Tim Sweeney, założyciel i dyrektor generalny Epic Games.
Dzięki współpracy z Quixel i sprawieniu by Megascans stał się darmowy do wszelkich zastosowań w Unreal Engine, ten poziom artyzmu stanie się od teraz dostępny dla wszystkich, od potrójnych studiów aż do niezależnych.
Stopień dokładności sprawia, że odróżnienie czy obraz jest prawdziwy, czy wygenerowany komputerowo jest praktycznie niemożliwe.
Dzięki hojnemu wsparciu Epic, obniżamy ceny Megascans, oferując prawie dwa razy więcej treści do pobrania i usuwając ograniczenie rozdzielczości - dla wszystkich, bez względu na to, jaki silnik, DCC lub renderer preferujesz i na którym aktualnie polegasz. Dajemy również zwrot pieniędzy za pozostały okres wykupionej subskrypcji, aby umożliwić wskoczenie prosto do jednego z naszych najnowszych planów. Jeśli więc masz aktywną subskrypcję, zaloguj się, aby dowiedzieć się, jak uzyskać zwrot pieniędzy.
informuje Quixel