Ergonode nie tylko pomaga w zarządzaniu informacjami o produktach prezentowanych w internecie, ale również w tworzeniu automatycznych opisów w nowych językach. Polska usługa SaaS integruje się przy tym z najważniejszymi systemami e-commerce, jak Shopify czy Shoper.
Z Ergonode skorzystają e-commerce, które zarządzają dużą ilością danych, związanych z produktami. Z usług firmy korzysta m.in. szwedzkie Husse – wiodący producent karm premium dla zwierząt, krakowska Lynka - europejski lider w produkcji nadruków na odzieży czy Sportano – nowy projekt e-commerce Marcina Grzymkowskiego, jednego z inwestorów w Ergonode. Zdarza się również, że abonament wykupują agencje obsługujące sklepy. W sumie firma posiada klientów z Polski, Czech, Niemiec, Holandii i Norwegii czy Szwajcarii.
A w jaki sposób pomaga swoim klientom? Ergonode ułatwia im zarządzanie danymi produktowymi na przestrzeni różnych sklepów i rynków. Na platformie mogą scentralizować informacje prezentowane na Allegro, Zalando czy Amazonie. Ergonode zbiera w jednym panelu wszystkie zdjęcia, materiały wideo i opisy produktów w dowolnej wersji językowej.
Usługa oferuje przy tym możliwość wykorzystania sztucznej inteligencji do tworzenia gotowych opisów na podstawie podstawowych atrybutów produktów. Wygenerowany opis ma być dostosowany do specyfiki danej branży czy klienta, co ma przynieść oszczędność czasu poświęcanego na manualne wprowadzanie informacji o produktach.
Możemy łatwo tłumaczyć atrybuty na wybrane języki. Dzięki temu wejście na nowy rynek, nawet z dużą bazą produktów, jest bardzo ułatwione - a zespół zajmujący się utrzymanie danych produktowych otrzymuje bardzo duże usprawnienie swojej codziennej pracy
– tłumaczy Marcin Piwowarczyk, prezes firmy.
Platforma ułatwia również rozpoczynanie sprzedaży na rynkach, gdzie dominuje nieobsługiwany wcześniej język lub w nowych kanałach sprzedaży. Pomagają w tym m.in. integracje z popularnymi platformami i narzędziami zarządzania sprzedażą, takimi jak Baselinker, Shopify i Shoper. Ergonode można jednak integrować również m.in z platformami zarządzającymi cenami i monitorującymi ich zmiany.
Teraz firma planuje tournée targowe (Warszawa – Berlin – Utrecht), aby zbudować rozpoznawalność na europejskim rynku e-commerce.
Chcemy pozyskiwać klientów z rynku DACH, Beneluksu i Skandynawii, a także budować sieć partnerów
– wyjaśnia Piwowarczyk.
Jest to część strategii, którą Ergonode pod koniec zeszłego roku przekonała do inwestycji Marcina Grzymkowskiego. Przedsiębiorca, mający na swoim koncie stworzenie marki eobuwie wyłożył w grudniu 5 mln zł na rozwój startupu. Objął wówczas 30 proc. udziałów w Ergonode.