Jak wynika raportu „Prywatność online. Opinie użytkowników i dobre praktyki” firmy ClickMeeting ponad 57 proc. badanych jest przekonanych, że zawsze dba o prywatność w sieci. Blisko 40 proc. korzysta z trybu incognito w przeglądarce, a 32,5 proc. z aplikacji blokujących śledzenie ruchu w sieci.
ClickMeeting na podstawie badań przeprowadzonych na potrzeby raportu „Prywatność online. Opinie użytkowników i dobre praktyki” zauważa, że niemal wszyscy uczestnicy spotkań online zdają sobie sprawę ze znaczenia ochrony prywatności podczas różnych aktywności podejmowanych w internecie.
57 proc. badanych twierdzi, iż zawsze dba o swoją prywatność w sieci, a 40,6 proc. nie zawsze, ale stara się to robić często. 1 proc. przyznało, że nie wie, jak o nią zadbać i dlatego nie podejmuje żadnych działań w tym celu. Podobny odsetek przyznał, że prywatność w sieci nie ma dla nich znaczenia.
Polacy sprawdzają ciasteczka, FB, PC i smartfony
Z danych udostępnionych przez ClickMeeting wynika, że największy odsetek internautów, w sumie 63,4 proc. badanych, zwraca uwagę na pliki cookies.
Prawie 60 proc. zadeklarowało, że dba o ustawienia prywatności w mediach społecznościowych, a 57,8 proc. o ustawienia prywatności w komputerze i smartfonie.
Polacy zwracają uwagę na przeglądarki, używając trybu incognito – blisko 40 proc. lub aplikacji blokujących śledzenie ruchu – 32,5 proc. 28 proc. badanych korzysta z usługi VPN (ang. virtual private network).
Część stosuje szyfrowanie poczta elektroniczna (15,5 proc.), komunikatory szyfrujące przesył danych (12,8 proc.) i komunikatory szyfrowane (12,2 proc.), a 11 proc. deklaruje użycie narzędzi szyfrujących poufne pliki.
Rośnie popularność webinarów. Ich uczestnicy być bezpieczni
Jak wynika z danych ClickMeeting, w ubiegłym roku czas trwania przeciętnego webinaru w porównaniu do 2020 roku wydłużył się o 16 minut. Trudno się dziwić, że 73,7 proc. ich uczestników jest za tym, by ich organizatorzy chronili ich prywatność (dla 20 proc. te sprawy są obojętne, a 4,8 proc. nie zwraca na to uwagi.
Podobnie jak inne obszary biznes także przenosi się do sieci. A w niej chcemy czuć się bezpieczni. Nie inaczej jest w przypadku wydarzeń organizowanych online – podkreśla Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzająca i członkini zarządu ClickMeeting.
I dodaje, że w 2021 roku liczba spotkań online w stosunku do przedpandemicznego 2019 wzrosła o 320 proc. Łatwo się domyślić, że większa częstotliwość tego typu aktywności, zwłaszcza w czasie nasilających się cyberataków, powoduje, że ich uczestnicy szukają jak najbezpieczniejszych rozwiązań.
Dotyczy to zwłaszcza udostępniania odpowiedniej infrastruktury sieciowej i wypracowania zaawansowanej polityki prywatności. Istotne są również funkcje, dzięki którym sami użytkownicy mogą zabezpieczyć swoje wydarzenia, na przykład poprzez ograniczenie dostępu jedynie dla upoważnionych osób – wylicza Dominika Paciorkowska.
Jak zapewnia, ClickMeeting zapewnia najwyższy standard również w zakresie bezpieczeństwa.