CD Projekt pokazał wyniki. Jutro o dziewiątej rozpocznie się horror na giełdzie w Warszawie?
Ponad 2,1 mld zł przychodów w 2020 r. zanotowała Grupa CD Projekt. To ponad cztery razy więcej niż rok wcześniej. Skonsolidowany zysk netto w 2020 roku wyniósł 1 154 mln zł, co stanowi sześciokrotny wzrost r/r.
O tym, że ubiegły rok okazał się dla wiedźminów sukcesem pod kątem finansowym wiedzieliśmy już po publikacji wstępnych danych. Rynek wstrzymał jednak oddech, czekając na pełne wyniki. W szczególności na informację dotyczące sprzedaży „Cyberpunk 2077".
Bizblog.pl poleca pierwszy odcinek cyklu przygotowanego przez Spider's Web+ o historii CD Projektu. Dlaczego akurat CD Projektu? Nie ma w Polsce ciekawszej firmy. Firmy, która tak dużo mówi o naszej najnowszej historii, kapitalizmie, podejściu do pracy i wielkim technologicznym boomie. To w CD Projekcie odbijają się zmiany gospodarcze od lat 90. po dziś. Stąd pomysł na serial reporterski CD PROJEKT. NIEKOLORYZOWANE – tłumaczą autorzy Kuba Wątor, Sylwia Czubkowska, Marek Szymaniak i Matylda Grodecka.
„Cyberpunk” poniżej oczekiwań
I wreszcie mamy to. W 2020 roku nabywców znalazło 13,7 mln kopii. To wynik mocno odbiegający od średniej prognoz analityków zebranych przez PAP Biznes. Eksperci zakładali sprzedaż na poziomie 14,7 mln. Giełda może zareagować na te doniesienia nerwowo.
Tym bardziej, że, jak się okazuje, CD Projekt pod względem przychodowym wciąż mocno zależy od „Wiedźmina”.
Wiedźmin 3 ma za sobą drugi najlepszy rok pod względem liczby sprzedanych kopii – lepiej sprzedawał się tylko w roku premiery, czyli już niemal 6 lat temu. W 2020 r. łączna liczba sprzedanych kopii Wiedźmina 3 przekroczyła 30 mln, a cała trylogia sprzedała się już w ponad 50 mln egzemplarzy
– powiedział Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarządu CD PROJEKT ds. finansowych.
Wiceprezes CD Projektu zapowiedział, że poza kolejnymi aktualizacjami „Cyberpunka” oraz darmowymi DLC, w drugiej połowie roku gracze mogą spodziewać się „Cyberpunka" i „Wiedźmina 3" na konsole najnowszej generacji.
W kolejce czeka również lokalizacyjna gra mobilna, która wykorzystuje technologię rozszerzonej rzeczywistości. - „The Witcher: Monster Slayer".
Oczywiście pracujemy też nad kolejnymi projektami na następne lata
- zapewnił Piotr Nielubowicz.
Ogromne wzrosty? Analitycy liczyli na więcej
Choć polska spółka może sobie wpisać kilkuset procentowe wzrosty w czwartym kwartale 2020 r. w takich tabelkach jak „przychód" (310 proc.), „zysk netto" (558 proc.) czy „EBIDTA" (554 proc.), rynek liczył na zdecydowanie więcej. Zerknijmy okiem:
- Przychody - 1,67 mld zł (konsensus: 1,93 mld)
- EBIDTA - 1,21 mld zł (konsensus: 1,45 mld)
- EBIT - 972 mln zł (konsensus: 1,25 mld)
- zysk netto - 984 mln (konsensus: 1,15 mld)
Zarząd CD Projektu ogłosił też zamiar wypłacenia dywidendy. Rekomendacja mówi o 503,69 mln zł z zysku za 2020 r., jakie mają trafić w ręce akcjonariuszy. Przekłada się to na wypłatę 5 zł za akcję.
Nowa strategia i sklep internetowy
Rok 2021 przyniósł ogromne zmiany w filozofii działania „Wiedźminów". CD Projekt ogłosił nową strategię, która zakłada, że spółka nie będzie się już koncentrować na produkcji tylko jednej gry jednocześnie. Kampanie marketingowe mają być krótsze, firma ma skończyć z crunchami i zainwestować w przejęcia.
Pod koniec marca CD Projekt ogłosił podpisanie listu intencyjnego w sprawie kupna Digital Scapes, Kanadyjski producent gier ma zostać oddziałem CD Projekt RED w Vancouver.
Redzi otworzyli też sklep z licencjonowanymi gadżetami na Allegro. Na platformę trafiło około 140 licencjonowanych produktów, a wśród nich wiedźmińskie kufle, kurtki i plecaki cyberpunka.