Wyskoczyć do Żabki? Szkoda fatygi. Kolejna sieć idzie w błyskawiczne dostawy z dark store'ów
Rewolucję sposobu, w jaki Polacy robią zakupy spożywcze online, zapowiada Żabka Polska i powołuje do życia podmiot, który będzie rozwijała usługi ekspresowych zakupów z dostawą do domu. Spółka Lite e-Commerce uruchomi w Warszawie dark store’y, czyli sklepy-magazyny służące tylko do obsługi zamówień internetowych.
Żabka Polska obiecuje, że nowy sposób robienia zakupów będzie wyróżniać się „krótkim czasem dostawy, szerokim asortymentem, możliwością zamówienia wysokiej jakości i szerokiej oferty innowacyjnych marek dostępnych wyłącznie w sklepach Żabka oraz intuicyjną w obsłudze aplikacją”.
To kolejny projekt w ramach Żabka Future, czyli działu tej sieci detalicznej, który odpowiada za wprowadzanie na rynek nowinek technicznych i nowych pomysłów na prowadzenie sprzedaży. Innym głośnym pomysłem są sklepy bezobsługowe, o których pisaliśmy w środę. Wcześniej Żabka weszła do branży cateringu dietetycznego.
„Poszerzamy Grupę o nowy start-up Lite e-Commerce, który będzie tworzył przyjazne usługi oparte o e-commerce, co pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby współczesnych klientów” – obiecuje Tomasz Suchański, prezes Grupy Żabka.
Żabka obiecuje, że Lite e-Commerce zaoferuje „najszerszą ofertę produktów na polskim rynku q-commerce”.
Q-commerce to obecnie gorący trend w handlu internetowym, zwłaszcza w branży spożywczej. Q od „quick” oznacza szybką dostawę, co jest możliwe dzięki odpowiednio blisko zlokalizowanych dark store'ów, czyli sklepów, w których zaopatrują się kurierzy dostarczający zamówienia klientom. Na wejście na rynek q-commerce niedawno zdecydował się lider polskiego handlu detalicznego – Biedronka we współpracy z Glovo. Na polskim rynku działają oczywiście także firmy, które działają wyłącznie w modelu q-commerce.
Zwinność w działaniu
„Włączenie Lite e-Commerce w strukturę Grupy Żabka jest świetnym przykładem na to, w jak dynamiczny sposób działamy jako Żabka Future” – chwali się Tomasz Blicharski, wiceprezes szef Żabka Future. „Formuła start-upu zapewni maksymalną zwinność w działaniu nowej spółki, z kolei pilotaż w rzeczywistym otoczeniu rynkowym pozwoli szybko sprawdzić efektywność i zaoferować klientom nową jakość na rynku” – podkreśla.
Żabka zapewnia, że nowy podmiot nie będzie działał po omacku na rynku q-commerce i nie będzie wyważał otwartych drzwi, bo będą go tworzyć „managerowie z międzynarodowym doświadczeniem w zakresie nowych technologii, e-commerce oraz tworzenia produktów cyfrowych”.
Rewolucja zakupowa
„Jednym z naszych celów jest rewolucja sposobu robienia zakupów online. Cieszymy się, że Żabka Future z jednej strony zapewnia nam niezależność operacyjną potrzebną do szybkiego działania, a jednocześnie pozwala korzystać z synergii z resztą grupy” – dodaje szef Lite e-Commerce Wojciech Krok. Jak wiadomo, każdy korporacyjny przekaz jest niepełny, jeśli nie zostanie choć raz użyte słowo „synergia”.
Projekt uruchomienia dark store'ów jest najwyraźniej na tak wczesnym etapie, że Żabka na razie nie informuje, kiedy wprowadzi błyskawiczne dostawy zakupów online.