Żabka z zupełnie nowymi sklepami. Takich spożywczaków w Polsce jeszcze nie było
Żabka wiedzie prym w Polsce, jeśli chodzi o wymyślanie nowych koncepcji handlowych. Tym razem popularna sieć postanowiła zaskoczyć swoich klientów i wprowadzić do swojego portfolio sklepy, w których będzie można zrobić zakupy nie wychodząc z samochodu. Brzmi znajomo?
Jeśli komuś brakowało jeszcze kolejnego alternatywnego sposobu robienia zakupów w Żabce, to może w jego gust trafi najnowsza nowość tej sieci – Żabka Drive. Wiadomości Handlowe pokazały już grafiki przedstawiające nowy format. Skojarzenia z McDrive narzucają się same.
W Żabce można zrobić zakupy w sposób tradycyjny, odwiedzając sklep i płacąc u kasjera, w wielu placówkach można skorzystać z kasy samoobsługowej, zakupy można zamówić do domu w ramach usługi Jush, a nie można zapomnieć o automatycznych sklepach Żappka Nano i Żappka Store.
Najwyraźniej taka różnorodność nie odpowiada na wszystkie potrzeby polskich konsumentów, bo Żabka wkrótce uruchomi sklepy skrojone pod osoby, które nie chcą opuszczać samochodu. Biorąc pod uwagę kłopoty z parkowaniem w większości miast, taki pomysł może trafić w gusta całkiem sporej liczby obecnych i potencjalnych klientów Żabki.
Serwis Wiadomości Handlowe właśnie pokazał wizualizacje sklepów nazwanych raczej bez zaskoczenia Żabka Drive. Grafiki są niewyraźnie, ale zupełnie wystarczające do tego, by wyrobić sobie pojęcie o wyglądzie nowych sklepów. Pomijając jaskrawozielony kolor, Żabka Drive do złudzenia przypomina McDrive i inne fastfoody dla zmotoryzowanych.
Żabka Polska na razie nie przyznaje, że prace nad nowym formatem są na ukończeniu, ale wiele wskazuje na to, że debiut Żabki Drive nastąpi w najbliższym czasie. Według Wiadomości Handlowych może to być w styczniu, a nawet w grudniu. Możliwe, że będzie to sklep zlokalizowany na stacji paliw. Już w zeszłym roku otwarto pierwszą Żabkę na stacji, ale był to jeszcze tradycyjny sklep.
Stacja, na której Żabka otworzyła swój pierwszy sklep, należy do mało jeszcze znanej sieci Rakieta. Firma informuje, że stacje powstają na zagospodarowanych terenach, a ich właścicielem jest firma Automotive Fuels Services. Stacja, na której stanęła Żabka, jest bezobsługowa, ale Rakieta stawia także na stacje z obsługą.
Drive-thrue nie tylko z myślą o zmotoryzowanych
Szybka obsługa z okienka dla zmotoryzowanych istnieje od około 75 lat. Przyzwyczailiśmy się do tego formatu głównie za sprawą amerykańskich sieci fast foodów. Jednak w czasie pandemii koronawirusa to właśnie ta możliwość zamówień ratowała również i polskie biznesy. Przykładem może być krajowa sieć burgerowni Bobby Burger. Ale nie tylko fast foody wykorzystały okazję do zwiększenia liczby klientów dzięki sprzedaży z okienka. W podobny sposób działa również fit-restauracja DIETdrive, w której można zjeść posiłek na miejscu lub wziąć na wynos i odebrać z samochodu.