Popularna aplikacja randkowa żywot w Białorusi skończy symbolicznie – bo tuż po walentynkach. Kilka miesięcy wcześniej amerykański właściciel liczącego ok. 75 mln użytkowników Tindera – podjął decyzję o wycofaniu się z Rosji.
Mówiąc tinderowym językiem popularna aplikacja randkowa przesuwa w lewo Białoruś, albo – trafniej – usuwa ją z par.
Marki Match Group, w tym Tinder, podejmują kroki mające na celu zamknięcie swoich usług na Białorusi. Od 15 lutego, jeśli mieszkasz na Białorusi, nie będziesz mógł korzystać z usług Tindera ani logować się na swoje konto – poinformował Tinder.
Koniec Tindera w Białorusi
Aplikacja randkowa podaje, że subskrypcje cykliczne, które mają zostać odnowione przed 15 lutego, nie zostaną automatycznie odnowione. Ci, którzy wykupili abonament na dłużej - 6 lub 12 miesięcy - muszą poprosić o zwrot pieniędzy.
Więcej o aplikacjach mobilnych:
W komunikatach na próżno szukać uzasadnienia tej decyzji. Jednak niewątpliwie ma ona związek z inwazją Rosji na Ukrainę oraz sankcji nakładanych na Białoruś za angażowanie się tego kraju w rosyjską napaść. Wcześniej randkowa aplikacja zniknęła z Rosji. Choć zrobiła to dość późno - bo 30 czerwca ubiegłego roku.
Jesteśmy zdecydowani, aby bronić praw człowieka – pisała wówczas w raporcie giełdowym Match Group.
Od ataku Rosji na Ukrainę wkrótce miną dwa lata, a lista firm, które ograniczają działalność w Rosji ciągle się zmienia. Reakcję ponad 1500 spółek śledzą specjaliści z Yale School of Management. Kiedy zestawienie zostało opublikowane po raz pierwszy 28 lutego 2022 r., wycofanie z rosyjskiego rynku ogłosiło kilkadziesiąt firm.
Niektóre firmy wciąż prowadzą działalność
Od tej pory ponad 1000 firm ogłosiło publicznie, że dobrowolnie ogranicza działalność w Rosji, w pewnym stopniu wykraczającym poza absolutne minimum wymagane prawnie na mocy sankcji międzynarodowych, ale niektóre firmy nadal niezłomnie prowadzą działalność w Rosji - podkreślają eksperci z Yale School of Management.
Na czarnej liście firm, które wciąż prowadzą biznes w Rosji jest m.in. Auchan-Retail, Calzedonia, Lacoste, Etam, Diesel.
Przychody Tindera wyniosły w pierwszym kwartale 2022 roku 441 mln dol. W roku 2022 randkowy gigant odnotował 1,79 mld dol. przychodów i ponad 16 mln płacących użytkowników.