REKLAMA

Startupy w grze. PZPN szuka startupów wspólnie z NASK-iem i kusi biletem do Kataru

Polski Związek Piłki Nożnej chce unowocześnić ekosystem piłkarski. Dziś ogłosi współpracę z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Oba podmioty mają szukać młodych spółek technologicznych, których rozwiązania pomogą w zdobyciu przewagi nad konkurentami. Trzy najlepsze zespoły polecą na Mistrzostwa Świata.

Polskie startupy. PZPN szuka obiecujących firm i kusi biletem do Kataru
REKLAMA
REKLAMA

Każdy z tych obszarów decyduje o przewadze konkurencyjnej jednego zespołu nad drugim. Choć najważniejsze w odnoszeniu sukcesów są umiejętności, zgranie czy techniki trenerskie, to dobry klub powinien być również dobrze naoliwioną maszyną, która wykorzystuje wsparcie fanów i inwestorów. Wyzwań nie brakuje, bo klub piłkarski to dynamiczne środowisko. Jego unowocześnienie stawia sobie za cel nowy program PZPN-u, realizowany przez spółkę PZPN Invest i Państwowy Instytut Badawczy NASK w partnerstwie z firmą Rebels Valley.

Punktem wyjście dla startupów będzie lista wyzwań, z którymi mają się zmierzyć firmy. Jednym z takich obszarów będą na przykład duże zbiory danych, które mają pomóc w optymalizacji procesów. Właśnie tu kluczową rolę odegrać ma NASK, prowadzący badania w obszarze cyberbezpieczeństwa i sztucznej inteligencji. Również dla PZPN-u ma to być rozwinięcie dotychczasowych działań komisji ds. innowacji. To również pierwszy projekt PZPN Invest – ramienia inwestycyjnego związku do wsparcia rozwoju technologii.

REKLAMA

Sport i technologia idą ze sobą w parze

Program startuje z listą wyzwań i naborem chętnych już 16 września. Na co mogą w jego ramach liczyć przedsiębiorcy? Z jednej strony zmierzą się z realnym, biznesowym problemem środowiska, ale z drugiej mogą liczyć na wsparcie przedstawicieli świata piłki nożnej, technologii i biznesu. Mentorzy pomogą doszlifować pomysł i przygotować się do prezentacji rozwiązania. PZPN już teraz zastrzega jednak, że największe szanse na wyróżnienia (i bilet do Kataru na mistrzostwa świata) mają firmy posiadające gotowe produkty i usługi. To dlatego, że szybko będzie je można wdrożyć u klientów. Dla startupów to również szansa na przyciągnięcie uwagi inwestorów segmentu sporttech.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-08-04T22:09:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T20:08:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T18:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T16:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T14:44:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T12:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T11:11:24+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T10:05:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T05:47:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T15:06:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T12:09:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T09:59:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T07:56:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T06:32:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T21:44:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T19:44:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T17:15:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T09:59:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T07:56:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T06:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-01T21:58:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-01T16:19:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-01T15:10:14+02:00
Aktualizacja: 2025-08-01T13:14:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA