W ciągu kilku lat działalności Mazurska Manufaktura przeszła drogę od lokalnego przedsięwzięcia startupowego do liczącego się gracza na polskim rynku alkoholowym. Teraz spółka planuje konsolidację rynku piwa.

Mazurska Manufaktura ma na koncie rewitalizację browaru w Szczytnie, gdzie niedługo rozpocznie się produkcja piwa Jurand. Spółka ma jednak o wiele dalej idące plany.

Mazurska Manufaktura ma za sobą kilka rund inwestycyjnych
Obecne grono inwestorów Mazurskiej Manufaktury liczy 1289 osób, z czego 39 posiada pakiety powyżej 3 tys. akcji, a 28 zasiada w Radzie Akcjonariuszy. Już wkrótce może się ona powiększyć, bo właśnie trwa runda H, w której firma chce pozyskać ok. 1,6 mln złotych na kupno linii do rozlewu piwa puszkowego oraz rozwój portfolio produktowego.
Choć do końca emisji pozostało jeszcze 17 dni, to już teraz na koncie zbiórki znajduje się 1,2 mln zł. Inwestorzy zapewne doceniają szybki rozwój Manufaktury, która w trzecim kwartale 2022 roku spółka sprzedała artykuły za ponad 10 mln zł i wygenerowała 260 tys. zł zysku.
Manufaktura przekonuje do kupna nowych akcji dwoma innymi benefitami — zależnie od kupionego pakietu akcji:
- 100 akcji – przesyłka z zestawem piw kraftowych,
- 500 akcji – przesyłka z zestawem nowości alkoholowych.
Spółka chce zatrzymać inwestorów na dłużej. Służyć ma temu „wysokoprocentowa dywidenda”, która będzie wysyłana do posiadaczy min. 500 akcji przed świętami Wielkanocnymi oraz Bożego Narodzenia.

Mazurska Manufaktura szykuje emisję prywatną
Manufaktura chce pomóc regionalnym producentom w stawienie czoła wyzwaniom gospodarczym
Manufaktura może się już pochwalić dwoma partnerstwami. Pierwsza została zawarta z największym dystrybutorem wody mineralnej w północnej Polsce - Kujawianką Inter. Podpisany przez mazurską spółkę akt notarialny zakłada przejęcie 10 proc. udziałów Sajon z opcją na kolejne 40 proc.

Udziały w regionalnych hurtowniach i browarach
Mazurska Manufaktura nawiązuje relacje sprzedażowe oraz obejmuje udziały w regionalnych hurtowniach i browarach. Spółka przejęła również 10 proc. udziałów w Sajon, dystrybutorem czeskich piw z grupy Pivovary Cz Group (Holba, Litovel, Zubr). Sajon to również dostawca piw kraftowych w południowo-zachodniej części kraju i przodujący dystrybutor dla wrocławskiej gastronomii.
Mazurska Manufaktura prowadzi rozmowy z kolejnymi producentami i hurtownikami. W pozyskaniu nowego kapitału ma jej pomóc wejście na NewConnect w przyszłości.