REKLAMA

Polacy zaszachowali największych. Pierwsi na świecie wyprodukowali rajstopy z recyklingu

Marki mają do wyboru fast fashion i zrównoważony rozwój. My wybieramy to drugie – mówi Malwina Wadas z Gabrielli, łódzkiego producenta, który wierzy, że rajstopy z odzysku przekonają klientki troszczące się o środowisko naturalne.

Polacy zaszachowali największych. Pierwsi na świecie wyprodukowali rajstopy z recyklingu
REKLAMA

Zrównoważona produkcja to temat coraz częściej przewijający się przez dyskusje o modzie. Towarzyszy on zwłaszcza doniesieniom o wpływie przemysłu na środowisko. Okazuje się bowiem, że za aż 20 proc. zanieczyszczeń wody odpowiada obróbka i barwienie tekstyliów. Stanowią one również 5,2 proc. odpadów na wysypiskach. A to dlatego, że jedynie 15 proc. ubrań poddaje się recyklingowi.

REKLAMA

Przemysł odzieżowy nie zmierza jeszcze w kierunku modelu zrównoważonego. Marki bazująca na wyzysku wciąż znajdują swoich odbiorców

– wyjaśnia Malwina Wadas.

Firma, którą reprezentuje wytycza więc inną drogę. Służą temu rajstopy w 100 proc. z przędz z recyklingu.

Gabriella zużywa o 90 proc. mniej wody i emituje o 80 proc. mniej CO2.

Rajstopom udało się już nawet zdobyć wyróżnienie w plebiscycie Łódź Design Festival, który nagradza najlepsze polskie produkty. W tym przypadku możemy mówić o dużym kroku w przód – to bowiem pierwsze na świecie rajstopy z recyklingu.

Innowacja ma jednak swoją cenę. Rajstopy są zauważalnie droższe – nawet o kilkanaście złotych w porównaniu do klasycznych, gładkich produktów dostępnych na rynku.

Z pewnością część klientek kieruje się ceną, ale nasze rajstopy produkowane są w Polsce – w kontrolowanych warunkach pracy – i dają zatrudnienie. W takim wypadku cena staje się mniej istotna

– przekonuje Wadas.

Ile kosztują rajstopy z recyklingu?

Przeglądając ofertę internetową marki, można trafić na skarpetki od 17 zł i rajstopy od 28 zł. Dla porównania, zwykłe rajstopy często zamykają się w jednocyfrowej cenie.

W tym konkretnym przypadku dbałość o środowisko objawia się również w wysyłce. Produkty pakowane są w tekturowe pudełka, nadające się do recyclingu.

REKLAMA

Nie ma lepszej lokaty niż dbałość o środowisko. Nowa linia ma z czasem stać się głównym asortymentem marki. To pierwszy krok w kieruynku dużych zmian.

– mówi Sebastian Krajda, Brand Manager Gabrielli.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA