Stolica Polski znalazła się na ósmym miejscu wśród najbardziej zakorkowanych miast Europy – wynika z raportu Global Traffic Scorecard 2025 firmy Inrix. Przeciętny warszawski kierowca spędził w korkach 64 godziny. To wprawdzie o sześć godzin mniej niż rok wcześniej, ale korki wciąż pożerają cenny czas, paliwo i nerwy.

Choć miasta inwestują w transport publiczny i obwodnice, problem korków nie znika – wręcz przeciwnie, w wielu miejscach przybiera na sile. Średnio 66 – tyle czasu mieszkańcy największych europejskich miast stracili w tym roku stojąc w korkach.
Korki w miastach. 64 stracone godziny
W niechlubnym rankingu, który przygotowała firma Inrix, dostawca danych opartych na lokalizacji, jest polski akcent – wśród najbardziej zakorkowanych miast Europy na ósmym miejscu znalazła się Warszawa. Kierowca w stolicy zmarnował przeciętnie w aucie 64 godziny (czyli 2 dni i 16 godzin). To marne pocieszenie, ale jest lepiej niż w 2024 roku – gdy czas w korkach wyniósł 70 godzin. W skali globalnej Warszawa zajmuje 30 lokatę.
Wraz ze wzrostem natężenia ruchu, kierowcy, przewoźnicy towarów i pasażerowie autobusów tracą czas i nieproduktywnie zużywają paliwo. Ten „stracony czas” ma wartość, którą analizujemy w Global Traffic Scorecard 2025 – podają autorzy raportu.

Światowym liderem jest Stambuł, gdzie mieszkańcy tracą w korkach aż 118 godzin. Dalej plasuje się Chicago - 112 godzin, Meksyk - 108 godzin, Nowy Jork - 102 godziny.
Spośród europejskich miast najbardziej zakorkowanym okrzyknięto Dublin (94 godzin w korkach), dalej Londyn i Paryż.
Więcej wiadomości na temat motoryzacji można przeczytać poniżej:
Jeśli chodzi o inne polskie miasta, to we Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach i Gdańsku kierowcy zmarnowali około 50 godzin. Ale w Łodzi już „tylko” 36.
Korki to nie tylko strata czasu
Nie chodzi tylko o frustrację kierowców.
Oprócz straty czasu, negatywne efekty zewnętrzne — takie jak opóźnienia w transporcie towarów oraz wpływ na środowisko — zazwyczaj nasilają się w wyniku zatłoczenia dróg. Choć nie są one bezpośrednio mierzone w tym raporcie, obniżają jakość życia – zaznaczają analitycy Inrix.
W Inrix Global Traffic Scorecard 2025 przeanalizowano dane z 942 obszarów miejskich z różnych zakątków świata. Analitycy nie mają wątpliwości. Choć sytuacja w miastach różni się, to stanie w korkach daje się coraz mocniej we znaki ich mieszkańcom. Spośród 100 największych obszarów miejskich aż w 68 nastąpił wzrost opóźnień rok do roku, 26 odnotowało spadek opóźnień, w 6 obszarach nie odnotowano zmian.







































