REKLAMA

Castorama prawie jak Żabka. Francuzi szykują lokalne sklepy i punkty samoobsługowe

Castorama zamierza zostawić swoją konkurencję w tyle i szykuje otwarcie nowego modelu sklepów budowlanych – Castorama Express. Tak przynajmniej wynika z informacji Urzędu Patentowego. Potwierdzają to również wcześniejsze inwestycje w specjalne skrytki – CastoMaty.

castorama-express-sklep
REKLAMA

Sklepowe sieci przeganiają się w kolejnych pomysłach, żeby tylko ściągnąć do siebie jak największą liczbę klientów. Otwierają całkowicie samoobsługowe placówki, wciskają sztuczną inteligencję między sklepowe półki i kuszą promocjami w aplikacji. W automatyzację zamówień, co jeszcze bardziej ma rozwinąć e-commerce, chce także iść Castorama. Za chwilę miną dwa lata od kiedy zaprezentowali CastoMaty - specjalne skrytki, dzięki którym można odebrać towar zakupiony za pośrednictwem strony internetowej w ciągu 2 godzin od złożenia zamówienia.

REKLAMA

Odbiór zamówionego towaru odbywa się za pomocą przesłanego na numer telefonu kupującego kodem PIN.

Castorama Express: nowy znak towarowy w Urzędzie Patentowym

Teraz już wiadomo nieco więcej. Brytyjska spółka Kingfisher Investissements, właściciel Castoramy, do Urzędu Patentowego zgłosiła nowy znak: Castorama Express. Bardzo możliwe więc, że mam do czynienia z nowym modelem sklepu, gdzie będzie można odbierać towary zamówione na stronie internetowej Castoramy. Sugerują to też CastoMaty, które pozwalają przekazywanie zakupów klientom 24/7, o każdej porze dnia i nocy. Czy tak faktycznie się stanie - trzeba będzie jeszcze uzbroić się w cierpliwość. Na razie bowiem Castorama nie zdradza żadnych szczegółów dotyczących nowego formatu.

E-commerce coraz bardziej mobilny

REKLAMA

Wydaje się, że pandemia i związane z nią lockdowany, zmuszające ludzi do pozostania w domu, tylko e-commerce dodatkowo przyspieszyło. Wtedy wirtualne zakupy były dla wielu jedynym oknem na świat. Tymczasem na całym świecie funkcjonuje już ponad 24 mln witryn e-commerce. Co istotne: już 70 proc. wejść na nie odbywa się na urządzeniach mobilnych.

Rosnąca popularność e-zakupów nie omija również Polski. Jak podaje raport Gemius E-commerce w Polsce 2021 już 77 proc. respondentów ma za sobą internetowe transakcje. I tak jak na cały świecie, tak i w Polsce aż 76 proc. ankietowanych swoje e-zakupy robi za pomocą urządzeń mobilnych. 1/3 przepytanych stwierdziła, że teraz częściej korzysta z e-commerce niż przed pandemią COVID-19.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA