Carrefour wygania plastik. Do końca roku w sklepach tylko torby z recyklingu
Antyplastikowe tsunami, które obserwujemy od miesięcy nie ominie sieci Carrefour. Ta ma już gotowy plan działania w tym względzie na lata. Do końca tego roku w sklepach mają być dostępne tylko torby kasowe pochodzące z recyklingu.
Carrefour Polska - obok m.in. Coca-Coli, Danone, czy Pepsi - jest sygnatariuszem pierwszego w Polsce paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych. Tworzący tę inicjatywę chcą do końca tego roku mieć gotową mapę drogową z przeznaczonymi zadaniami do realizacji.
Carrefour wygania plastik już w tym roku.
Niezależnie od paktu dotyczącego wykorzystywania w przyszłości tworzyw sztucznych Grupa Carrefour podjęła już sama w tym względzie pewnie zobowiązania.
Żeby plan wypalił trzeba działać już teraz. Dlatego do końca tego roku w sklepach Carrefour w obiegu mają zostać tylko torby kasowe, pochodzące wyłącznie z recyklingu. Dzięki temu sieci ma udać się ograniczyć plastik nawet o 800 ton w skali roku.
Dbaj o środowisko i przyjdź do sklepu z własnym opakowaniem.
Carrefour namawia klientów, by przychodzili do sklepów sieci z własnymi opakowaniami i tak kupowali produkty sprzedawane na wagę.
Żeby skorzystać z własnego opakowania wystarczy w sklepie Carrefour podejść do stanowiska, gdzie sprzedawany jest towar na wagę. Sprzedawca wytaruje nasze opakowanie, na którym przyklei etykietę z wartością zakupu do zeskanowania przy kasie.
Napij się kawy z własnego kubka.
Ta filozofia przekłada się także na działające w polskich sklepach Carrefour bary bistro “Smacznie”. Teraz na kawę możemy tam przyjść z własnym kubkiem. Zresztą tych jednorazowego użytku, podobnie jak torebek na pieczywo i samych słomek, ma być w carrefourskich bistrach coraz mniej. Właśnie zaczęła się ich wymiana na wersje w pełni biodegradowalne.
Carrefour to nie wyjątek. To trend.
Takie plany sieci Carrefour dzisiaj tak naprawdę nikogo nie mogą dziwić. Trzeba byłoby raczej zachodzić w głowę dlaczego jeszcze nie chcą wyrzucać oficjalnie plastiku, tak jak robią to konkurenci.
Swoje kroki w tym względzie podejmuje już Biedronka (np. klientom proponowana jest ekologiczna torba wielokrotnego użytku), Lidl (akcja “Kupuję, nie marnuję”), czy Ikea (już teraz przetwarzane są odpady kartonowe; do 2025 r. podobnie ma stać się z tymi plastikowymi).