REKLAMA

Allegro pokazało wyniki finansowe. Reakcja giełdy natychmiastowa

Inwestorzy uznali chyba, że pokazane w środę przez CD Projekt wyniki za trzeci kwartał wcale nie są takie złe, natomiast poranna publikacja Allegro najwyraźniej ich rozczarowała, co od razu odczuła warszawska giełda.

Allegro pokazało wyniki finansowe. Reakcja giełdy natychmiastowa
REKLAMA

W środę na zamknięciu przed ogłoszeniem wyników finansowych za trzeci kwartał akcje CD Projekt straciły niemal 2 proc., a Allegro zyskało 1,4 proc.

REKLAMA

W czwartek przed sesją wyniki pokazało Allegro i na otwarciu spadło ponad 3 proc., a po godzinie dobijało już do –5 proc., z miejsca stając się największym hamulcowym dla indeksów w Warszawie.

 class="wp-image-1302622"
Notowania Allegro. Źródło: Stooq.pl

Dla odmiany CD Projekt od początku sesji zyskiwał. W pierwszej godzinie handlu akcje producenta wyczekiwanego „Cyberpunka 2077” kosztowały nawet 377,50 zł, zyskując ponad 3 proc. Potem kurs spadł do około 371 zł (+2 proc.).

 class="wp-image-1302625"
Notowania CD Projekt. Źródło: Stooq.pl

Wyniki Allegro wystraszyły inwestorów?

Największa spółka na GPW wykazała w trzecim kwartale 2020 roku 131,7 mln zł straty netto, podczas gdy rok wcześniej zarobiła 73,4 mln zł. Warto jednak zwrócić uwagę, że gdyby wyłączyć koszty debiutu giełdowego i refinansowania długu, Allegro zarobiłoby na czysto 147,40 mln zł, a więc blisko dwa razy więcej niż rok wcześniej. EBITDA spadła o 11 proc. rok do roku do 284,7 mln zł, i można uznać, że był to wynik zgodny z oczekiwaniami, bo rynek spodziewał się 282,5 mln zł. Skorygowana EBITDA wzrosła o 26,7 proc. do 408,5 mln zł. Ze średniej prognoz domów maklerskich ankietowanych przez PAP Biznes wynikało, że będzie to 412,8 mln zł.

Przychody Allegro wzrosły w trzecim kwartale o 49,7 proc. do 928,7 mln zł. Konsensus zakładał 940 mln zł przychodów. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy Allegro w trzecim kwartale 2020 r. wyniosła 8.253 mln zł (+48,7 proc.).

Allegro jest dobrze przygotowane do świątecznego szczytu

Z opublikowanego w czwartek raportu wynika, że na wynikach Allegro najbardziej zaważył segment marketplace – prowizje i opłaty pobierane od sprzedających na platformie. Przychody w tym wypadku wyniosły 771,5 mln zł (+50,2 proc.). Usługi reklamowe przyniosły grupie 78,3 mln zł przychodów (+62,7 proc. rdr), a porównywarka cenowa Ceneo.pl – 37,4 mln zł (+17,6 proc. rdr).

Liczba aktywnych kupujących w ciągu kwartału wzrosła o 300 tys. do 12,6 mln, a w porównaniu do ubiegłego roku o 1,4 mln (12,9 proc.). Średnia wartość produktów zakupionych przez jednego użytkownika w ciągu ostatnich 12 miesięcy do 30 września br. przekroczyła 2,46 tys. zł, co oznacza wzrost o 28,6 proc. rdr.

REKLAMA

W trzecim kwartale 2020 r. Allegro poprawiło kluczowe wyniki operacyjne i finansowe. Chociaż ogłaszamy te wyniki z satysfakcją, mamy świadomość, że wszyscy odczuwamy trudną sytuację gospodarczą i społeczną, wywołaną przez Covid-19 w Polsce i na świecie

– przyznał Francois Nuyts, CEO Allegro.eu.

Ale jak zapewnia, największa w Polsce platforma e-commerce jest bardzo dobrze przygotowana do tego, by maksymalnie ułatwić konsumentom świąteczne zakupy, a także wspierać sprzedawców w tym kluczowym dla nich okresie.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA