Skinwallet kreuje metawersum oparte o NFT. Nie wiesz, o co chodzi? Na przykład o wydarzenia, które robią furorę w Polsce
Skinwallet stokeniozował bohaterów CyberVersum. Polska spółka chce organizować turnieje e-sportowe we własnoręcznie wykreowanym świecie, który rozwijać mają graficy, programiści i projektanci cyfrowej mody.
Skinwallet zajmuje się obrotem dobrami cyfrowymi, na przykład skórkami do gier. Działa w dwóch modelach. Jako platforma łączy popyt z podażą, umożliwiając użytkownikom bezpośredni handel. Inaczej działa model instant, w którym to Skinwallet nabywa cyfrowe przedmioty, których pozbyć się chcą użytkownicy.
Wejście w technologię NFT jest więc zrozumiałym krokiem, zwłaszcza że tokeny związane ze obrazami czy filmami od blisko roku nie schodzą z czołówek kryptowalutowych mediów. Ich połączeniu z e-sportem też trudno się dziwić, żadne inne wydarzenia w ostatnich kilku latach nie zrobiły tak spektakularnej kariery. Między innymi w Polsce – sprawdźcie sobie, gdzie od kilku lat odbywają się mistrzostwa świata Extreme Masters (IEM).
Token NFT to cyfrowe potwierdzenie unikalności danego dzieła cyfrowego
NFT zapewnia transparentność, dając pełną historię przedmiotu. Wiemy kto (jaki portfel) jest jego pierwotnym twórcą i znamy historię własności. Gwarancją oryginalności jest w tym przypadku sam obraz oraz twórca tokenu, który musi być pierwotnym właścicielem dobra cyfrowego – zauważa Kornel Szwaja, prezes firmy.
Tokeny NFT są dziś jednym z najgorętszych towarów na rynku kryptoaktywów. Transakcje z ich udziałem przebiły już 10 mld dol., przy czym tendencja jest wzrostowa. Tylko w październiku transakcje opiewały na kwotę 2 mld dol. Rosnące wyceny tokenów przyciągają kolejnych kupujących. Przed rokiem transakcji dokonywało 17 tys. portfeli, teraz jest to już 226 tys. portfeli.
CyberVersum ma połączyć e-sport z science fiction
Fundamentem jest opowieść o świecie przyszłości, w którym największe emocje budzą rozgrywki e-sportowe. Świat ten wykształcił grupę Performerów – profesjonalistów zawodowo zajmujących się przemieszczaniem pomiędzy cyfrowymi światami i wcielaniem w bohaterów najpopularniejszych e-sportowych turniejów. I właśnie Ci bohaterowie zostali przez Skinwallet stokenizowani.
Do obiegu trafiło 8 tys. tokenów z bohaterami CyberVersum.
Ich nabywcy, czyli inwestorzy, mają nie tylko śledzić poczynania graczy, ale również decydować o kierunku rozwoju świata.
Chcemy oddać CyberVersum w ręce jego bohaterów-użytkowników. Planujemy przy tym szeroki zakres działań aktywizujących, w tym konkursy czy turnieje e-sportowe. Będziemy uruchamiać kolejne partnerstwa w świecie Web3, dzięki którym posiadacze naszych tokenów będą otrzymywać unikalne przedmioty do wykorzystania w najpopularniejszych metawersach, takich jak The Sandbox – tłumaczy Szwaja.
Za graficzną stronę projektu odpowiada Rafał Szłapa, twórca komiksów Bler. W przyszłości mają do niego dołączyć inni graficy, a także projektanci cyfrowej mody i programiści.
Chcemy zaoferować im m.in. platformę marketingową i wsparcie technologiczne, dbając o rozwój i umożliwiając skupienie się na tworzeniu treści najwyższej jakości. Planujemy także uruchomienie programu stypendiów – opowiada Konrad Szwaja.
CyberVersum ma być dla Skinwallet areną zmagań prawdziwych e-sportowych mistrzów. Spółka chce być gospodarzem profesjonalnych turniejów z udziałem popularnych drużyn i graczy.
Mamy długoletnie relacje z wieloma markami i organizacjami e-sportowymi, które zaprosimy do naszego cyfrowego świata. Planujemy m.in. specjalne edycje licencjonowanych tokenów stworzonych we współpracy z nimi. Chcielibyśmy stać się dla tych organizacji pomostem pozwalającym na wejście do ekosystemu Web3
– podsumowuje Szwaja.