REKLAMA

Salesforce wykłada olbrzymie pieniądze i wchodzi na nowy rynek

Salesforce przejmuje akcje Tableau za 15,3 mld dolarów. To największa akwizycja w historii amerykańskiej spółki.

Salesforce na zakupach. Amerykanie wchodzą w analitykę na poważnie
REKLAMA

Salesforce lideruje rynkowi oprogramowania do zarządzania relacjami z klientem (CRM). Od jakiegoś czasu firma wprowadza jednak w życie autorską strategię – Customer 360. Ma ona transformować korporację w główne miejsce zarządzania operacjami firmy i analizowania jej efektywności. Przejęcie Tableau może pomóc w osiągnięciu tego celu.

REKLAMA

Autorska analityka Salesforce’a nie zdała egzaminu.

Kalifornijska firma próbowała samodzielnie podgryzać tort business intelligence, ale jej produkt okazał się niewystarczająco sprawny w starciu np. z Power BI od Microsoftu. Co innego Tableau. Firma z Seattle powstała w 2003 roku, a posiada już 86 tys. klientów biznesowych. Używają oni jej oprogramowania do szeroko-pojętej analityki: budowania raportów czy wizualizacji danych.

Tableau pod skrzydłami Salesforce’a.

Marc Benioff, szef Salesforce’a, określił Tableau słowami: brother from another mother (dosłownie brat z innej matki), co oznacza, że widzi synergię w połączeniu obu korporacji. Właśnie dlatego na przejęcie wyłożył zdecydowanie więcej pieniędzy niż wynosi rynkowa wycena Tableau.

Salesforce zyskuje bowiem nie tylko możliwość integracji z narzędziem analitycznym, ale również zupełnie nową listę klientów. Salesforce jest też narzędziem chmurowym, a Tableau bardzo często można spotkać w serwerowniach klientów, co oznacza, że oprogramowanie jest bardziej zintegrowane ze środowiskiem klienta, a relacja najpewniej bliższa. Jest to niebagatelna zaleta w kontekście sprzedażowym.

Salesforce wchodzi w świat analityki.

W miarę jak monitorowanie procesów w firmach i zarządzania dużymi zasobami danych stają się chlebem powszednim przedsiębiorstw wzrasta popyt na łatwe w obsłudze narzędzia analityczne. Rynek coraz bardziej się konsoliduje. Mamy tu dużych graczy, jak Microsoft czy MicroStrategy, a także Google (po niedawnym przejęciu Lookera). Akwizycja była więc ostatnim dzwonkiem dla Salesforce’a na wejście na ten rynek.

Giełda nie zareagowała jednak pomyślenie. Być może inwestorzy wątpią w powodzenie duetu amerykańskich korporacji. Dynamika zysku samego Salesforce'a w ostatnich latach nieco wyhamowała.

 class="wp-image-941438"

Dla Tableau to dobry deal.

Co odzwierciedlają wyniki giełdowe:

REKLAMA
 class="wp-image-941444"

Tableau pozostanie niezależne od Salesforce, a nawet zachowa swoją siedzibę główną w Seattle, która stanie się drugą kwaterą główną całego konglomeratu. Na czele pozostaną ci sami ludzie, więc nie powinniśmy się spodziewać rewolucji w kierunku rozwoju produktu. Tableau może stać się integralną częścią oferty Salesforce’a, co pozwoli zrównoważyć przewagę Microsoftu, oferującego szeroki wachlarz usług.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-12-04T09:48:36+01:00
Aktualizacja: 2025-12-04T08:54:04+01:00
Aktualizacja: 2025-12-04T05:17:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T22:19:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T19:14:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T15:27:02+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T14:33:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T12:08:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T08:22:10+01:00
Aktualizacja: 2025-12-02T21:55:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-02T17:18:42+01:00
Aktualizacja: 2025-12-02T15:37:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-02T12:53:03+01:00
Aktualizacja: 2025-12-02T10:02:04+01:00
Aktualizacja: 2025-12-02T07:51:22+01:00
Aktualizacja: 2025-12-02T05:16:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-01T17:32:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-01T15:21:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-01T12:22:50+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA