REKLAMA

Rozwijaj startup wspólnie z PZU. Ubezpieczyciel poszukuje innowacji

Świat pędzi naprzód, a wraz z nim technologie, otwierając przed firmami nowe, nieznane dotąd możliwości. Jak w gąszczu innowacji odnaleźć te, które najlepiej posłużą rozwojowi biznesu? I co, jeśli to my sami jesteśmy młodym, prężnie rozwijającym się startupem, pragnącym podbić szeroki rynek?

Rozwijaj startup wspólnie z PZU. Ubezpieczyciel poszukuje innowacji
REKLAMA

Odpowiedzią na te pytania może być współpraca korporacji ze startupami. Taki model działania staje się coraz bardziej popularny, umożliwiając szybką wymianę wiedzy, doświadczeń i zasobów. Młode firmy zyskują przestrzeń do bezpiecznego testowania i ulepszania swoich pomysłów przed wprowadzeniem ich na szerszy rynek. Doświadczone przedsiębiorstwa mogą zaś skorzystać z dopływu świeżych pomysłów i praktyk. Jedną z firm, która najprężniej działa w polskim ekosystemie innowacji jest Grupa PZU. Jak wspiera startupy?

REKLAMA

PZU wspiera Huge Thing Startup Booster 

Grupa ubezpieczeniowa w ramach programu PZU Ready for Startups współpracuje z akceleratorami, które za cel stawiają sobie rynkowy sukces startupów. Jako swojego strategicznego partnera w akceleracji PZU wskazało Huge Thing. To jeden z najstarszych i najbardziej renomowanych akceleratorów w Polsce - znany z kompleksowego wsparcia i współpracy z doświadczonymi mentorami. 

PZU zaprasza do aplikowania w ścieżce branżowej, jednej z trzech przygotowanych przez zespół Huge Thing. Jest ona przeznaczona dla startupów z już działającym produktem lub usługą. Uczestnicy zyskają granty sięgające do 350 tys. zł, przeznaczonych na pokrycie kosztów rozwoju i realizacji testów technologii, oraz możliwość współpracy z PZU. Program zakłada też wsparcie mentorskie. 

Termin zgłoszeń do programu Huge Thing Startup Booster mija 28 lipca, a szczegóły oraz formularz rejestracyjny dostępne są na stronie internetowej.

PZU stawia na innowacje

Polska firma idzie o wiele dalej niż wpisanie innowacyjności na listę wartości. W PZU działa korporacyjny generator pomysłów - Laboratorium Innowacji. To miejsce, gdzie nowe technologie i IT łączą się z biznesem w czterech głównych obszarach poszukiwania innowacji:

  • rozwiązania wykorzystujące AI i zaawansowaną analitykę do lepszego zarządzania biznesem. Nacisk kładziony jest na rozwiązania wspierające efektywny pricing i lepsze zarządzanie ryzykiem. 
  • digitalizacja i automatyzacja procesów, w tym tych związanych z obsługą szkód i świadczeń, wsparciem sprzedawców, obsługą posprzedażową i wykrywaniem nadużyć. 
  • nowe formy interakcji z klientem, w ramach którego PZU szuka technologii wspierających prewencję ubezpieczeniową wśród klientów indywidualnych i korporacyjnych oraz nieszablonowych metod budowania relacji z klientem. 
  • rozwiązania wokół ekosystemów: zdrowotnego, kierowcy, sieci naprawczej oraz usług wartości dodanej (VAS).

Co ciekawe, przez 6 lat działania Laboratorium Innowacji przetestowało ponad 70 rozwiązań z szerokiej listy ponad 6 tys. potencjalnych innowacji. Wdrożonych zostało ponad 40 z nich. Jednym z najlepszych przykładów jest rozwiązanie wykorzystujące AI w obsłudze szkód komunikacyjnych. Umożliwia ono klientom przesyłanie zdjęć i opisu szkody pojazdu, a oparty na AI system w czasie rzeczywistym analizuje na tej podstawie zakres oraz rodzaj uszkodzeń i w ciągu kilku minut generuje wstępny kosztorys.

Polska korporacja współpracowała przy tym wdrożeniu z brytyjską firmą technologiczną, co w praktyce pokazuje, że PZU otwarte jest na innowacje spoza Polski. 

PZU wdraża 60 proc. testowanych innowacji

W ich wyborze ubezpieczyciel kieruje się oczywiście względami biznesowymi. W sferze ubezpieczeniowej wiąże się to m.in. ze zdrowiem klientów, co świetnie ilustruje program prewencyjny „Minuta dla skóry”. W jego ramach PZU przez 2 lata oferował możliwość korzystania z certyfikowanej medycznie aplikacji mobilnej do wykrywania znamion na skórze. Potrzebowała ona zaledwie kilkudziesięciu sekund na ocenę ryzyka wystąpienia nowotworu skóry z ponad 90-procentową precyzją. Robiła to na podstawie zdjęć znamienia, które użytkownik wykonywał własnym smartfonem.

Oba te przykłady pokazują, że współpraca z korporacją to dla startupów okazja na wskoczenia na wyższy poziom i przetestowania rozwiązania na dużej grupie odbiorców. W końcu z usług całej Grupy PZU korzysta już około 22 mln klientów.

PZU zaprasza startupy do współpracy

Ubezpieczyciel jest otwarty na współpracę ze startupami na różnych etapach rozwoju – od wstępnych pomysłów skierowanych do programów akceleracyjnych po wdrożenia komercyjne, poprzedzone krótkim procesem dostosowywania rozwiązań do potrzeb biznesowych. To transakcja “win-win” dla obu stron uczestniczących w akceleratorze. W toku akceleracji startupy – oprócz wsparcia ekspertów i mentorów – będą mogły uzyskać granty na realizację pilotaży z odbiorcami technologii (takimi jak PZU - w ramach programu PZU Ready for Startups).

REKLAMA

– Startupy, które są w początkowej fazie swojego rozwoju, bardzo często potrzebują wielowymiarowego wsparcia w adaptacji przygotowanych przez nich projektów do realiów biznesowych i nawiązaniu efektywnej współpracy. Z tą myślą powstał program PZU Ready for Startups. Dzięki niemu możemy pomóc startupom w rozwoju i wspólnie dopracować innowacyjne rozwiązania, na których skorzystają nasi klienci– mówi Marcin Kurczab, dyrektor ds. Innowacji w PZU.

W przeszłości akceleratory były raczej domeną funduszy VC, parków naukowo-technologicznych czy uczelni. Tymczasem walidacja rozwiązania z takimi firmami, jak największa instytucja finansowa w regionie, z pewnością przyspieszy ścieżkę komercjalizacji produktu. Ten może być następnie zintegrowany z procesami operacyjnymi PZU, co przełoży się na poprawę doświadczenia klientów. Na koniec skorzysta więc cały ekosystem startupowy.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA