REKLAMA

Zaczynali od kultowych skoków narciarskich. Teraz produkują gry na kilka platform na raz

Pixel Perfect Dude istnieje od dekady, ale przez większość czasu była to marka jednego człowieka. Teraz Dariusz Pietrala zamknął drugą rundę inwestycyjną na 0,9 mln zł i zamierza wejść w segment premium. Ostatni rok firma zamknęła z czterokrotny wzrostem liczby aktywnych użytkowników.

Zaczynali od kultowych skoków narciarskich. Teraz produkują gry na kilka platform na raz
REKLAMA

O Pixel Perfect Dude po raz pierwszy usłyszeliśmy w 2014 roku, kiedy na półki sklepów z produkcjami mobilnymi trafił „Ski Jump”. Skoki narciarskie stały się najchętniej pobieraną polską grą w czasie, kiedy triumfy święcił Kamil Stoch.

REKLAMA

Kolejnym krajem, gdzie jego tytuł odniósł sukces jest Austria, czemu nie należy się dziwić. W końcu skoczkowie z tego alpejskiego kraju również należą do światowej czołówki.

Drugim, popularnym tytułem studia stał się „#DRIVE” z liczbą pobrań sięgającą 11 mln. Gra najpierw trafiła na telefony (gdzie udało jej się zdobyć tytuł MTA 2019 Best Polish Game), a przed rokiem również na konsolę Nintendo Switch. Propozycja Polaków zajmowała pierwsze miejsca na listach gier wyścigowych w aż 86 krajach.

Dariusz Pietrala większość swoich gier tworzył samodzielnie lub we dwójkę, co oznaczało konieczność chodzenia na kompromisy.

Nie robiliśmy monetyzacji. Skupialiśmy się na tym, żeby gra była jak najlepsza

– wyjaśnia Pietrala, który teraz pracuje nad rozbudową studia.

Od solo-developera, po studio pracujące nad grami premium

Tworzenie gier AAA (z najwyższej półki) nie jest możliwe bez odpowiedniego zaplecza. Mówią prościej - bez doświadczonych ludzi, którzy mogą zająć się swoimi wycinkami tytułu.

 class="wp-image-1804147"
Dariusz Pietrala

Fundusz Unfold.vc zainwestował już w sumie 1,3 mln zł w Pixel Perfect Dude, co ma pozwolić na tworzenie multiplatformowych marek. Sobczak podkreśla przykłady sukcesu tytułów, takich, jak PUBG, Fortnite, Call of Duty czy Rainbow Six.

Pierwsza z nich powstaje na PC i konsole ze względu na early access. Jej wersja alfa powinna pojawić się już w czwartym kwartale roku. Pixel Perfect Dude chce jednak budować większą liczbę niezależnych zespołów, produkujących multiplatformowe gry z długim okresem wsparcia i dostarczania nowego contentu.

REKLAMA

Zmiany mają zwiększyć przychody studia i urozmaicić rozgrywkę graczom. Obie te kwestie wymagają odpowiedniego balansu, tak, aby gracze widzieli wartość, za którą płacą i nie poczuli się wykorzystywani. Implementacjom modelu free-to-play towarzyszyć może bowiem efekt w postaci pay-to-win.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA