Packhelp w pięć lat zbudował największy w Europie marketplace umożliwiający projektowanie i zamawianie spersonalizowanych opakowań. W rozwoju startupu pomaga boom na e-commerce.

Wcześniej, w kwietniu 2017 roku, na start Packhelp złożyli się polscy aniołowie biznesu, którzy wyłożyli 1,5 mln zł. 13 miesięcy później pojawili się pierwsi inwestorzy zagraniczni, którzy wsparli polski startup kwotą 9 mln zł. Na początku 2019 roku firmie udało się podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej. W rundzie A pozyskała blisko 40 mln zł.
Teraz już wiemy, że cel został osiągnięty. W tym roku Packhelp z sukcesem rozwinął działalność w Holandii, Szwecji i Rumunii, a w planach są kolejne rynki UE. Startup chce również tworzyć regionalne centra dystrybucji. Mają one pozwolić na skrócenie czasu realizacji zamówień.
Francuski fundusz Infravia Growth przewodził najnowszej rundzie, ale towarzyszyły mu również: fundusze PortfolioLion, FJ Labs i Europejski Bank Inwestycyjny, a także dotychczasowi inwestorzy – Speedinvest, ProFounders i White Star Capital oraz polskie fundusze Market One Capital i Inovo Venture Partners.

Packhelp pozyskał w sumie ponad 240 mln zł
Wojtek Sadowski jasno określa cel na przyszłość: zbudować globalnego lidera rynku opakowań!
Polski startup wśród swoich klientów ma taki marki jak, m.in. BMW, Bolt, H&M, Google, L’Oreal, T-Mobile i Uber. W sumie w usług Packhelp skorzystało 50 tys. klientów z 30 krajów.
Packhelp wspiera zrównoważony rozwój
Pozyskiwanie nowych klientów i ekspansja geograficzna, to nie jedyne priorytety firmy. W komunikacji podkreśla ona również troskę o środowisko naturalne. Już w roku 2020 65 proc. wszystkich opakowań sprzedanych przez Packhelp wykonano z materiałów pochodzących z recyclingu. Aż 92 proc. ma zaś się nadawać do ponownego przetworzenia.

Spółka chce oferować opakowania neutralne klimatycznie
Pieniądze inwestorów pozwolą również na powiększenie zespołu. Firma zatrudnia obecnie 250 osób, a dołączyć ma do nich kolejna setka. Część z nich zapewne będzie pracowała nad oprogramowaniem SaaS dla firm, które samodzielnie zarządzają swoimi opakowaniami i zamawiają je bezpośrednio u producentów.
Strategię spółki można więc pokrótce zawrzeć w trzech sferach: wykorzystanie boomu na e-commerce, skupienie na modelu direct-to-consumer i wprowadzanie elementów zrównoważonego rozwoju.