„Ja tam wolę mieć kontrolę nad swoim mieszkaniem" - myśli większość Polaków i przy urządzaniu wnętrz nie korzysta z pomocy projektantów. Ci pomagają tylko w jednym na 14 przypadków.

Twórcy Lofty chcą to zmienić. Na swojej stronie proponują automatyzację całego procesu z użyciem elementów sztucznej inteligencji. Najpierw bot zadaje kilka pytań i poprosi o wskazanie inspiracji np. z Pinteresta.
Pinterest króluje wśród serwisów, z którymi się integrujemy. To najpopularniejsza platforma online do gromadzenia inspiracji. Korzysta z niego co piąta osoba urządzająca w Polsce mieszkanie
Lofty przetworzy również screenshoty, obrazki czy wcześniej zapisane linki z inspiracjami, a także pomoże osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę w urządzaniem mieszkania. Te osoby mogą wybierać spośród propozycji od partnerów startupu. Lofty współpracuje bowiem z 50. dostawcami, a także podpowiada produkty z szerszego rynku.
Nie ograniczamy się do jednego sklepu, tylko mamy „na oku” każdy produkt dostępny w sklepach
Na koniec użytkownik dostaje projekt optymalnego ułożenia wnętrza oraz moodboard z propozycją mebli i wykończenia. Wszystko to można wyklikać za darmo, choć firma bazuje również na dochodach afiliacyjnych.
W naszym interesie nie jest promowanie mebli, za które otrzymujemy najwyższą prowizję, bo naszym klientem jest również odbiorca indywidualny, który oczekuje skrojonej na miarę oferty
Jak działa model freemium? Obecnie za darmo można przejść przez proces projektowania wnętrza i przygotować rzut mieszkania (np. w programie Sweet Home 3D), który zaaranżuje Lofty. Za 39 zł narzędzie przetworzy kartę mieszkania od dewelopera lub nawet odręczny rysunek.
W przyszłości planujemy również możliwość wykupienia modelu 3D pomieszczenia oraz projektów premium, polegających na współpracy z dedykowanym architektem wnętrz. To będzie usługa dla osób o bardzo specyficznych oczekiwaniach
Stronę Lofty odwiedza miesięcznie od 8 do 10 tys. użytkowników. Firma nie zdradza jednak, ilu posiada płacących klientów, a jedynie, że narzędzie przynosi przychody.
Oprócz oszczędności czasu Lofty daje pewność, że przestrzeń jest optymalnie zagospodarowana, a wizualizacja urządzonej przestrzeni pomaga dokonać potem właściwych zakupów

Rekomendacje Lofty mają opierać na elementach sztucznej inteligencji.
Startup pracuje obecnie nad automatyzacją projektowania aranżacji wnętrza. Mają to być trzy systemy oparte o analizę dużych zbiorów danych. Pierwszy przeanalizuje gust klienta na podstawie dostarczonych przez niego inspiracji, drugi ustali układu wnętrza na podstawie potrzeb klienta i geometrii pomieszczenia, a trzeci będzie silnikiem rekomendacji, opartym o sieć neuronową.
Spotify z każdym dniem staje się coraz skuteczniejsze w generowaniu playlist dopasowanych do gustu danego użytkownika. Podobnie z Lofty - realizacja projektów generuje duże ilości wysokiej jakości danych. Możemy z nich korzystać dla ciągłego ulepszania naszych algorytmów
PARP i aniołowie biznesu wyłożyli 1,5 mln zł.
W lutym 2020 Lofty wygrało w ramach ReaktorX Demo Night zarówno nagrodę jury, jak i nagrodę publiczności. Ostatnim startupowi udało się przekonać do inwestycji aniołów biznesu, a także skorzystać z programu PARP Rozwój Startupów w Polsce Wschodniej.
Kiedy usłyszałem o modelu biznesowym Lofty, zorientowałem się, że jest na styku dwóch bardzo atrakcyjnych i znanych mi obszarów: agregacji ofert e-commerce oraz nieruchomości.