REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes

Koniec nadawania przesyłek z paczkomatu. InPost wymusi korzystanie z apki mobilnej

Od 1 kwietnia 2021 roku InPost zacznie stopniowo wyłączać możliwość nadawania przesyłek bezpośrednio w paczkomacie. Nie oznacza to oczywiście, że nie nadamy już niczego z paczkomatu do paczkomatu, bo zmieni się tylko sposób nadawania. Teraz wszystko będzie odbywało się z poziomu aplikacji mobilnej, bez której wkrótce niczego nie załatwimy.

16.03.2021
9:09
-paczkomaty-InPost-giełda
REKLAMA

„Od 1 kwietnia 2021 roku rozpoczniemy wyłączanie możliwości nadawania przesyłek bezpośrednio w paczkomacie” – pisze InPost w komunikacie cytowanym przez Bankier.pl. „Nie znaczy to jednak, że wysyłanie paczek z paczkomatu będzie teraz trudniejsze. Wręcz przeciwnie… będzie jeszcze łatwiejsze” – obiecuje operator.

REKLAMA

Łatwiejsze, czyli bez stukania w ekran dotykowy paczkomatu, lecz z poziomu aplikacji mobilnej w dowolnym momencie – nawet w domowym fotelu. Już dzisiaj InPost umożliwia taki sposób nadawania przesyłek, ale teraz zainstalowanie apki stanie się koniecznością dla wszystkich użytkowników.

Firma Rafała Brzoski niedawno wprowadziła opcję nadawania przesyłek z poziomu aplikacji bez konieczności drukowania i naklejania etykiety na przesyłkę. Pilotażowy program musiał przynieść zadowalające efekty, bo InPost postanowił uczynić standardem taki sposób nadawania przesyłek.

InPost poinformował w poniedziałek, że zgodnie z jego szacunkami zysk operacyjny EBITDA w 2020 roku wyniósł 994 mln zł, co oznacza wzrost o 184 proc. rok do roku. Przychody InPostu szacowane są na 2,53 mld zł, co oznacza przeszło dwukrotny wzrost w stosunku do 2019 roku – dokładnie o 104 proc.

REKLAMA

W Polsce liczba obsłużonych przesyłek przez InPost wzrósł aż o 114 proc. rok do roku – do 308 mln paczek. Spółka wskazuje, że duży wpływ na to miał rozrost sieci paczkomatów aż o połowę w ciągu roku. Obecnie firma użytkuje 10 776 takich automatów paczkowych.

Także w poniedziałek InPost ogłosił, że od niemieckiej grupy Otto zamierza za 565 mln euro (prawie 2,6 mld zł) kupić największego prywatnego operatora przesyłek dla sektora e-commerce we Francji. Rafał Brzoska podkreślił, że „to najprawdopodobniej największa inwestycja zagraniczna prywatnej polskiej firmy”.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja:
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA