Huuuge przejął od Picadilla Games, polskiego studia z Wrocławia, grę „Traffic Puzzle”. Wartość transakcji to 38,9 mln dolarów.
Liczba dziennych aktywnych użytkowników (DAU) „Traffic Puzzle” podwoiła się w 2020 roku w porównaniu z 2019 rokiem, średnie dzienne przychody zwiększyły się z ok. 12,9 tys. dolarów we wrześniu 2020 r. do 100 tys. dolarów obecnie. „Traffic Puzzle” opiera się na modelu free-to-play, a przychody są generowane głównie poprzez mikropłatności.
W „Traffic Puzzle” gracz stara się udrożnić zablokowaną drogę, dopasowując do siebie trzy samochody w tym samym kolorze. Gra oferuje różne poziomy, na których gracze pomagają policji, wozom strażackim i karetkom dotrzeć do celu, pomagają helikopterom i pociągom przedostać się przez blokady lub w inny sposób zapewniają sprawny ruch.
Gra miała premierę w czerwcu 2019 roku. Dostępna jest na platformach Apple App Store, Google Play i Amazon Appstore.
Huuuge zakończył wtorek na GPW 0,72-proc. minusie.
Huuuge wchodzi w gry puzzle
Cytowany w komunikacie Anton Gauffin, założyciel i dyrektor generalny Huuuge (na zdj.), przekonuje, że to wyjątkowy moment dla spółki.
„Traffic Puzzle” to gra, która staje się naszą trzecią najważniejszą grą. Unikalne doświadczenie match-3, które oferuje gra pozwala oczekiwać, że dotychczasowe wzrosty to dopiero początek
– zauważa Anton Gauffin.
Jak zapewnia, że spółka przejmuje odnoszącą sukcesy grę, którą doskonale zna jako jej wydawca i w której widzi ogromny potencjał.
Huuuge planuje przyspieszyć rozwój tytułu dzięki know-how w zakresie gier free-to-play oraz technologii.
Decyzja o przejęciu właśnie „Traffic Puzzle”, czyli gry z naszego portfela wydawniczego potwierdza także, że Huuuge Publishing to unikalny i wiarygodny kanał pozyskiwania potencjalnych celów przejęć w ramach realizacji naszej strategii Buduj i Kupuj
– dodał CEO Huuuge.
Kategoria gier mobilnych warta miliardy
Kategoria puzzle jest większa niż segment gier social casino. Według Eilers & Krejcik, całkowita wartość kategorii puzzle wyniosła 10,6 mld dolarów w 2020 r. a jej historyczny skumulowany roczny wskaźnik wzrostu CAGR za ostatnie 5 lat wyniósł 14,6 proc. Według szacunkowych prognoz długoterminowych Eilers & Krejcik, wartość kategorii gier puzzle sięgnie 14,2 mld dolarów w 2025 roku.
Kategoria układanek odpowiada za ponad połowę wartego 10,6 mld dolarów rynku gier casual, a rozszerzenie działalności w tym segmencie to jeden z ważnych celów strategicznych Huuuge.
Kategoria puzzle stanowi największą i najbardziej godną uwagi kategorię w ramach segmentu casual, odpowiadając aż za 56 proc. przychodów tego segmentu w 2020 roku. Poza social casino jest to druga najistotniejsza kategoria dla portfela produktowego Huuuge. Spółka przypomina, że to puzzle to z najczęściej pobieranych rodzajów gier mobilnych, a wpływ na to mają proste zasady i krótkie rozgrywki.