REKLAMA

Huuuge kupuje popularną układankę na smartfony. Wykłada ponad 147 mln zł

Huuuge przejął od Picadilla Games, polskiego studia z Wrocławia, grę „Traffic Puzzle”. Wartość transakcji to 38,9 mln dolarów.

Huuuge kupuje popularną grę na smartfony. Wykłada ponad 147 mln zł
REKLAMA

Liczba dziennych aktywnych użytkowników (DAU) „Traffic Puzzle” podwoiła się w 2020 roku w porównaniu z 2019 rokiem, średnie dzienne przychody zwiększyły się z ok. 12,9 tys. dolarów we wrześniu 2020 r. do 100 tys. dolarów obecnie. „Traffic Puzzle” opiera się na modelu free-to-play, a przychody są generowane głównie poprzez mikropłatności.

W „Traffic Puzzle” gracz stara się udrożnić zablokowaną drogę, dopasowując do siebie trzy samochody w tym samym kolorze. Gra oferuje różne poziomy, na których gracze pomagają policji, wozom strażackim i karetkom dotrzeć do celu, pomagają helikopterom i pociągom przedostać się przez blokady lub w inny sposób zapewniają sprawny ruch.

REKLAMA

Gra miała premierę w czerwcu 2019 roku. Dostępna jest na platformach Apple App Store, Google Play i Amazon Appstore.

Huuuge zakończył wtorek na GPW 0,72-proc. minusie.

 class="wp-image-1419508"
Źródło: Stooq.pl

Huuuge wchodzi w gry puzzle

Cytowany w komunikacie Anton Gauffin, założyciel i dyrektor generalny Huuuge (na zdj.), przekonuje, że to wyjątkowy moment dla spółki.

Jak zapewnia, że spółka przejmuje odnoszącą sukcesy grę, którą doskonale zna jako jej wydawca i w której widzi ogromny potencjał.

Huuuge planuje przyspieszyć rozwój tytułu dzięki know-how w zakresie gier free-to-play oraz technologii.

Kategoria gier mobilnych warta miliardy

Kategoria puzzle jest większa niż segment gier social casino. Według Eilers & Krejcik, całkowita wartość kategorii puzzle wyniosła 10,6 mld dolarów w 2020 r. a jej historyczny skumulowany roczny wskaźnik wzrostu CAGR za ostatnie 5 lat wyniósł 14,6 proc. Według szacunkowych prognoz długoterminowych Eilers & Krejcik, wartość kategorii gier puzzle sięgnie 14,2 mld dolarów w 2025 roku.

Kategoria układanek odpowiada za ponad połowę wartego 10,6 mld dolarów rynku gier casual, a rozszerzenie działalności w tym segmencie to jeden z ważnych celów strategicznych Huuuge.

REKLAMA

Kategoria puzzle stanowi największą i najbardziej godną uwagi kategorię w ramach segmentu casual, odpowiadając aż za 56 proc. przychodów tego segmentu w 2020 roku. Poza social casino jest to druga najistotniejsza kategoria dla portfela produktowego Huuuge. Spółka przypomina, że to puzzle to z najczęściej pobieranych rodzajów gier mobilnych, a wpływ na to mają proste zasady i krótkie rozgrywki.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-10T15:16:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-10T09:10:10+02:00
Aktualizacja: 2025-04-10T06:25:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-10T05:17:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-09T22:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-09T12:05:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-09T11:45:35+02:00
Aktualizacja: 2025-04-09T09:35:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-09T08:33:31+02:00
Aktualizacja: 2025-04-08T19:55:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-08T09:30:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA