Mówią, że jako jedni z nielicznych mają pełną integrację swojego systemu płatności z aplikacją Revolut. Swoją pozycję umacniają m.in. partnerstwami z BLIK. Kraje bałtyckie już zdobyli, teraz celują w Polskę, a potem chcą zawojować całą Europę. Montonio zaczyna mieszać w polskim e-commerce.
Montonio z Estonii jest jedną z najczęściej wybieranych platform płatności dla e-commerce w krajach bałtyckich. Fintech oferuje kompleksową obsługę sklepów internetowych w zakresie m.in. dostarczania infrastruktury płatności bankowych oraz obsługi finansowania zakupów przy użyciu modelu ratalnego i płatności odroczonej. Wkrótce wdrożona będzie też funkcjonalność pozwalająca sprzedawcy za pomocą jednego przycisku zaadresować przesyłkę, a klientowi końcowemu dokonać ewentualnego zwrotu towaru.
W niespełna rok od rozpoczęcia działalności spółka zdobyła aż 10 proc. udziału w rynku w krajach bałtyckich, nawiązując współpracę z ponad 3 tys. sklepów internetowych w Litwie, Łotwie i Estonii. Teraz zaczyna działać też w Polsce.
Fintech chwali się pełną integracją swojego systemu płatności z aplikacją Revolut. Pozycję spółki dodatkowo umacniają partnerstwa technologiczne z gigantami rodzimego rynku płatności, jak BLIK. Krok po kroku Montonio planuje skalować swoją działalność na całą Europę.
Runda inwestycyjna na 11 mln euro
Estoński fintach jest przygotowany na tego typu ekspansję. Spółka przy okazji informowania o wejściu na rynek Polski zakomunikowała również o zamknięciu rundy inwestycyjnej serii A w kwocie 11 mln euro. Finansowanie pochodzi zarówno od dotychczasowych, jak i nowych inwestorów, m.in. polskiego funduszu FF Venture Capital oraz lidera rundy Index Ventures, który stoi za sukcesem na przykład w Revolut i Adyen. W rundzie wzięli udział także prywatni inwestorzy związani z Bolt, Wise, Pipedrive oraz Adyen. Pozyskane środki przeznaczone będą na ekspansję rynkową oraz poszerzenie wachlarza produktowego. Firma nie wyklucza także inwestycji w rozwój zespołu deweloperskiego w Polsce.
Polski e-commerce dopiero zacznie solidnie puchnąć
Polska jest dla estońskiego fintechu bardzo łakomym kąskiem. Obecnie w naszym kraju działa ponad 50 tys. sklepów internetowych. Według prognoz wartość polskiego rynku e-commerce w 2026 r. osiągnie pułap 162 mld zł. Tym samym szacunki PwC wskazują na średnioroczny 12-proc. wzrost. Jak czytamy w raporcie z 2021 r. Perspektywy rynku e-commerce w Polsce prawie 85 proc. Polaków deklaruje, że nawet po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszyć częstotliwości e-zakupów, a 10 proc. z nich planuje robić zakupy online nawet częściej. Zdaniem ekspertów PwC będzie to też szansa na to, by polskich sklepów internetowych powstało jeszcze więcej, aby zaspokajać coraz więcej specyficznych potrzeb zakupowych klientów.