Jeśli wyniki finansowe CCC doprowadziły do tego, że kurs rano zanurkował delikatnie pod kreskę, to po prezentacji nowej strategii GO.25 udało mu się wypłynąć na powierzchnię.

CCC otworzył się w czwartek na poziomie 105 zł, niecałe 0,5 proc. poniżej środowego zamknięcia. Po ogłoszeniu w południe strategii CCC GO.25 „Everything fashion. Omnichannel platform” kurs poszedł w górę do 107,35 zł, czyli o 1,8 proc.
Opublikowane w środę wyniki finansowe były zbliżone do szacunków, które CCC pokazało kilka tygodni temu. Przychody były jednak delikatnie wyższe niż zakładał zarząd, a zysk niższy.

Wstępne dane, które spółka pokazała na początku miesiąca, zakładały 2,067 mld zł przychodu, 80 mln zł zysku operacyjnego oraz 226 mln zł EBITDA. Ostatecznie w trzecim kwartale roku obrotowego 2021/2022 zakończonego 31 października CCC wykazało 2,071 mld zł przychodu i 18,5 mln zł zysku netto. Wynik operacyjny wyniósł 73,1 mln zł, a netto na działalności kontynuowanej 12,3 mln zł.
Po trzech kwartałach CCC ma 5,55 mld zł przychodów, o 44,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Udział e-commerce'u w tym czasie sięgnął 51 proc. Zysk operacyjny wyniósł 51,6 mln zł, a strata netto – mimo pokaźnego plusa w trzecim kwartale – nadal wynosi 79,5 mln zł (rok wcześniej była 11-krotnie wyższa: 900,2 mln zł). Najszybciej od początku roku rozwija się Modivo (122 proc.), Deezee (60 proc.), eobuwie (50 proc.) i CCC (34 proc.). Grupa obecna jest w 29 krajach. Prowadzi 986 sklepów o 76 mniej niż przed rokiem o łącznej powierzchni 682 tys. mkw – 11 tys. mniej niż w tym samym czasie .
Strategia CCC robi wrażenie?
Nowa strategia CCC nie przyniosła zaskoczeń, ale przy okazji prezentacji okazało się też, że CCC w średniej perspektywie planuje wypłatę dywidendy i nie nosi się z zamiarem skupu własnych akcji.
Ta deklaracja razem z podtrzymaniem terminu IPO eobuwia do 2023 r. oraz informacją, że sprzedaż w listopadzie była wyższa niż w tym samym miesiącu dwa lata temu (w listopadzie 2020 r.sklepy zostały zamknięte) wyraźnie poprawiła notowania spółki na GPW.
Z nowej strategii GO.25 Everything fashion. Omnichannel platform, o której szerzej piszę nieco niżej, najbardziej przebiła się informacja o tym, że CCC do 2025 roku planuje zwiększyć przychody 200 proc.
W tym samym czasie CCC planuje osiągnąć dwucyfrową rentowność, 60-proc. udział kanału online nowej strategii biznesowej Grupy CCC .
CCC buduje platformę modową
Dariusz Miłek, szef rady nadzorczej CCC, przypomniał podczas prezentacji, że przez ostatnie półtora roku pandemii rynek mocno się zmienił, i zapewnił, że grupa dobrze przepracowała ten czas.
Ogłoszona w styczniu 2020 r. strategia GO.22 zapowiadała rozwój produktu i komunikacji marketingowej, inwestycje w cyfryzację, rozwój sprzedaży online, w tym nowych narzędzi i usług dla klientów, czy wreszcie eliminację aktywów i projektów niestrategicznych. Jak przyznają przedstawiciele spółki, udało się zrealizować większość założeń, dodatkowo pandemia znacząco zintensyfikowała realizację kierunków rozwoju przyjętych wówczas przez zarząd. I dlatego po niecałych dwóch latach od publikacji CCC zdecydowało się na aktualizację strategii, tak by dostosować ją do nowych warunków.
CCC numerem jeden w Europie
Kluczowe cele które spółka zamierza osiągnąć do 2025 roku, obejmują:
- trzykrotne zwiększenie rocznych przychodów Grupy w stosunku do 2021 roku,
- osiągnięcie skonsolidowanej rentowności EBITDA powyżej 12 proc.,
- udział przychodów z nowych kategorii produktowej (poza obuwiem) na poziomie co najmniej jednej trzeciej,
- ponad 60-proc. udział kanału online w przychodach,
- poprawę wskaźnika NPS (Net Promoter Score) o 10 punktów dla każdego szyldu/kanału w Grupie,
- rating MSCI ESG na poziomie A+
- wskaźnik zaangażowania pracowników o ponad 10 p.p. ponad średnią dla sektora.