REKLAMA

Carrefour chce być nowym Amazonem. Idzie w cyfryzację, mierzy w pozycję światowego lidera

Koniec ze skazaną na porażkę z gigantami e-handlu strategią opartą na klasycznych super- i hipermarketach, idziemy na całego w cyfryzację. Taki sygnał płynie z ogłoszonej przez Carrefoura nowej strategii, która w najbliższych latach ma całkowicie odmienić francuskiego giganta branży handlowej. W ciągu pięciu lat spółka chce potroić przychody z e-commerce do 10 mld euro i stać się światowym liderem cyfrowej sprzedaży detalicznej.

Sieci handlowe. Carrefour chce być nowym Amazonem
REKLAMA

Nowa strategia Cerrefoura została przedstawiona we wtorek podczas imprezy w Paryżu pod nazwą „Digital Day”. Nowa strategia ma się opierać na unikalnych i kluczowych atutach Grupy Carrefour, będących owocem głębokiej transformacji prowadzonej od 2018 roku.

Francuzi deklarują, że chcą działać w duchu „data-centric, digital first”, co po odcedzeniu marketingowego języka oznacza, że internetowy kanał sprzedaży będzie traktowany priorytetowo, a firma ma wykorzystywać zaawansowaną analizę danych dotyczących zwyczajów zakupowych klientów.

REKLAMA

Nowe źródła przychodów

Szef francuskiej spółki przekonuje, że jej unikalny atut w branży handlowej jest „wszechkanałowość”, a planowana transformacja pozwoli go w pełni wykorzystać. Nasze osiągnięcia cyfrowe pozwolą nam rozwinąć nowe źródła przychodów i zysków oraz poprawić wyniki operacyjne całej naszej działalności – deklaruje.

Firma ma skupić się na tych obszarach:

  • szybszy rozwój działalności e-commerce,
  • wzrost znaczenia biznesu opartego na Data & Retail Media,
  • cyfryzacja usług finansowych,
  • gruntowna transformacja tradycyjnych operacji dystrybucyjnych poprzez cyfryzację.

Carrefour chce potroić przychody brutto ze swojej działalności e-commerce do 10 mld euro w 2026 r. Firma zakłada, że dzięki cyfryzacji w 2026 roku osiągnie dodatkowe 600 mln euro zysku z bieżącej działalności operacyjnej w porównaniu z bieżącym rokiem.

Lider szybkich dostaw

Gigant chce przyspieszyć rozwój wszystkich form elektronicznego handlu towarami spożywczymi. Oprócz tradycyjnego modelu dostaw zakupów do domu, firma chce rozwijać nowe formaty: dostawy ekspresowe (do 3 godzin) oraz quick commerce (do 15 minut). W obu chce zostać liderem rynkowym.

REKLAMA

Carrefour chce także skupić się na niespożywczym handlu w internecie. Przede wszystkim chce rozwijać platformy handlowe typu marketplace, a także działalność typu social commerce i live-shopping. Firma chce także rozwijać handel produktami używanymi, niespożywczymi marek własnych, a nawet produktami markowe sprzedawane w formacie drop shippingu.

Nie wiadomo, co to wszystko oznacza dla tradycyjnych kanałów sprzedaży Carrefoura, czyli hipermarketów, supermarketów i małych sklepów typu convenience.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-09T20:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T18:34:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T15:51:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T13:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T12:09:25+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T10:27:32+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T09:15:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-08T20:09:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-08T18:57:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-08T18:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-08T15:43:16+02:00
Aktualizacja: 2025-07-08T09:51:41+02:00
Aktualizacja: 2025-07-08T06:32:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-07T22:02:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-07T20:23:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-07T16:37:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-07T12:12:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA