Strona internetowa dla firmy? Oto kilka scenariuszy, jak ją zrobić

Lokowanie Produktu: home.pl

Ważna jest nie tylko chęć posiadania strony WWW firmy, ale też pomysł na jej rozwój. Prosta wizytówka to dobry początek. Warto przemyśleć, co powinna zawierać od razu, a co powinno się na niej pojawić w przyszłości. Przyda się też wizja rozwoju. Jak to wygląda w praktyce?

Strona internetowa dla firmy? Oto kilka scenariuszy, jak ją zrobić

W ostatnim czasie kilku znajomych zwróciło się do mnie z prośbą o porady dotyczące zaistnienia w internecie i budowy własnej strony internetowej. Niektórzy właśnie założyli firmy, inni prowadzą biznes od dawna.

Ich potrzeby, pomysły i pytania podzieliłem na trzy grupy. Choć każdy z nich obawiał się, że powstanie strony internetowej jest sprawą skomplikowaną, wszystko udało nam się błyskawicznie zorganizować z jednej firmie, w prostym kreatorze.

Chcę być widoczny w internecie, potrzebuję prostej strony

Paweł wrócił niedawno z Irlandii i planuje uruchomić firmę transportową. Chce być widoczny w internecie i potrzebuje prostej strony, która będzie wizytówką jego usług.

Chcę być widoczny w internecie, aby klienci mogli znaleźć moje usługi, gdy będą poszukiwać podobnych w internecie. Może będę potrzebował się zareklamować - stwierdza Paweł.

Dodaje, że nie wie jeszcze, jakie będą efekty działalności w internecie, więc zależy mu na niskim progu wejścia. Bez wydawania fortuny albo zatrudniania fachowców. Istotne jest dla niego, by mieć rozwiązania internetowe dla biznesu w jednym miejscu.

Tak jak każdy planujący uruchomienie witryny internetowej swojej firmy, Paweł musiał podjąć ważną decyzję dotyczącą zbudowania strony. Główne pytanie brzmi, czy zrobić to samodzielnie, czy zlecić komuś innemu?

Nie jestem w stanie sam zaistnieć i prowadzić biznesu w internecie. Nie chcę się tym sam zajmować, ale też nie chcę zatrudnić specjalistów. Potrzebuję zaufanego partnera i doradcy oraz wysokiej jakości wsparcia - mówi.

Przygotowałem więc dla niego dwa proste kroki prowadzące do zbudowania strony internetowej. Wszystko bez problemu załatwiliśmy u jednego dostawcy usług internetowych, home.pl, w ciągu kilkunastu minut.

Krok pierwszy to wybór adresu naszej strony. Domenę wybieramy w specjalnej wyszukiwarce, która podpowie nam także najlepszy adres.

Krok drugi to wybór kreatora stron internetowych. Dla Pawła przygotowaliśmy pakiet Start. Jest on przeznaczony dla klientów, którzy potrzebują prostą stronę wizytówkową. Znajdą się na niej wszystkie najważniejsze informacje dotyczące zakresu usług oraz kontaktu.

Jako że Paweł nie ma możliwości zbudowania strony samemu, do koszyka dodaliśmy usługę utworzenia strony w kreatorze WWW. W ten sposób mieliśmy pewność, że witryna zostanie zbudowana przez specjalistów.

Całość zajęła nam kilkanaście minut. Profesjonalny projekt strony WWW powstał już w 15 dni, a witryna była zgodna z wszystkimi wymaganiami dotyczącymi standardów powstawania stron internetowych.

Chcę rozwinąć biznes w internecie albo przenieść się z biznesem do internetu

Magdalena od lat prowadzi rodzinną pizzerię na dużym osiedlu. Zdecydowała się jednak rozwinąć biznes i wykorzystać do tego internet. Nie miała do tej pory własnej strony w sieci.

Dla mnie jako przedsiębiorcy internet to szansa rozwoju biznesu. Mam konkretną potrzebę związaną z przeniesieniem części działalności do internetu - wyjaśnia Magdalena.

Magdalena rozumie, że własna strona internetowa pizzerii będzie szansą na poszerzenie kręgu odbiorców i zasięgu działań oraz otworzy nowe kanały sprzedaży. Dzięki stronie chce zyskać klientów z całego miasta, wprowadzić rezerwacje i zamówienia na telefon.

Nie jestem specem od internetu, nie znam dokładnie narzędzi, dzięki którym mogę to zrobić, dlatego potrzebuję fachowej pomocy w rozwoju mojej firmy w świecie online - mówi.

Dodaje jednak, że chce aby strona była spójna pod względem treści i wyglądu z tym, co firma robi na co dzień. To bardzo ważne, ponieważ witryna będzie też wizytówką firmy. Strona internetowa jest nieodłączną częścią każdej firmy i dlatego powinna być tożsama z jej działalnością.

Właścicielka pizzerii chciała, by witryna miała podobną kolorystykę jak lokal, kojarzącą się z Włochami i słońcem.

I w tym przypadku wszystko udało nam się zorganizować w trzech prostych krokach. Pierwszy z nich polegał tradycyjnie na wybraniu adresu strony. Z pomocą przyszła nam wyszukiwarka domen. Wybraliśmy, zarezerwowaliśmy i opłaciliśmy adres strony internetowej.

Magdalena wybrała w kreatorze stron szablon dla klientów, którzy potrzebują stronę z wieloma podstronami. Także w tym przypadku poprosiliśmy fachowców z home.pl o przygotowanie witryny. Specjaliści zbudowali nam stronę internetową, dzięki której firma Magdy zrobi doskonałe pierwsze wrażenie na odwiedzających.

Magda podkreślała, że liczy się dla niej spójne połącznie wyglądu strony z profilem firmy. Wszystkie jej sugestie zostały wzięte pod uwagę. Przy okazji powstania strony internetowej Magda zdecydowała się na skorzystanie z pomocy grafików home.pl, i poprosiła o opracowanie nowego logo. Projektanci stworzyli dla niej logo, które przyciąga uwagę klientów i pomogło stworzyć spójną komunikację w mediach społecznościowych, w lokalu i witrynie inernetowej.

Logo otrzymała w ciągu 5 dni roboczych od uzupełnienia krótkiej ankiety, a cała strona gotowa była w 15 dni.

Chcę obniżyć koszty, ale nadal rozwijać biznes dzięki internetowi

Marek ma sklep internetowy. Witrynę zbudował mu kiedyś znajomy. Serwis działa jednak dość wolno, na co narzekają klienci, a kolega, który był twórcą strony, wyjechał za granicę.

Nie stać mnie na własne IT, dlatego potrzebuję wsparcia doświadczonego i zaufanego partnera we wdrożeniu i optymalizacji rozwiązań internetowych. Boję się spowolnienia gospodarczego. Muszę zacisnąć pasa. Internet to moje rozwiązanie na trudne czasy pozwalające zaoszczędzić - stwierdza przedsiębiorca.

Marek wie, że nawet w trudnych czasach może się rozwijać, poszerzając krąg odbiorców i geograficzny zasięg swoich działań. Szuka też możliwości otwarcia nowych kanałów zbytu. Ma konkretne pomysły. Chce taniej i precyzyjniej docierać z reklamą do klientów, co może uzyskać poprzez reklamę internetową.

Dzięki zastosowaniu narzędzi do pracy zdalnej, mogę zrezygnować z kosztów utrzymania biura, ograniczyć koszty bieżącej działalności poprzez automatyzację procesów, zaoszczędzić dzięki zdalnej obsłudze klienta - dodaje właściciel sklepu.

Markowi zależało na tym, by wszystko można było załatwić w jednym miejscu. Także zbudowanie całkowicie nowej strony sklepu z 500 podstronami, formularzami kontaktowymi i funkcją bloga.

Nie wstając od komputera, domenę sklepu przenieśliśmy do home.pl. Tam też specjaliści polecili nam skorzystanie z usługi eSklep Profesjonalny. To gotowe oprogramowanie sklepu internetowego, które pozwala niemal od razu ruszyć ze sprzedażą w sieci.

Co ważne, zleciliśmy też opracowanie witryny sklepu (usługa Sklep pod klucz), a także na miejscu wykupiliśmy certyfikat SSL, żeby chronić obsługę formularzy kontaktowych, rejestracji oraz systemów płatności.

Wszystko ustaliliśmy w ciągu minut. I to pomimo, że sklep Marka jest naprawdę dużą firmą. Od specjalistów otrzymaliśmy również niezbędne wskazówki dotyczące dodatkowych treści, jakie muszą pojawić się w sklepie (np. opisy, recenzje produktów). To właśnie one wpływają pozytywnie na liczbę wizyt.


Komentarze ekspertów:

Na szczęście czasy, gdy stworzenie własnej strony internetowej wiązało się ze skomplikowanymi czynnościami czy zatrudnianiem programisty właściwie minęły. Większość stron można stworzyć szybko, nawet w 30 minut, gdy zdecydujemy się na samodzielne działanie w kreatorze stron WWW. Gdy zlecimy wykonanie strony z podstawowymi funkcjami specjalistom, poczekamy na nią zwykle do kilkunastu dni. Zarówno koszt, jak i czas oczekiwania są stosunkowo niskie w porównaniu do korzyści, jakie markom i firmom dają własne strony internetowe.

Bartosz Górny, Head of Website Development w home.pl.

Handel i sprzedaż w internecie nie są domeną tylko wielkich firm. Sieć daje możliwość szybkiego rozwoju lokalnym biznesom, małym firmom i niezależnym przedsiębiorcom. Przyczyniają się do tego łatwo dostępne narzędzia, np. sklepy internetowe w modelu SaaS (Software as a Service). Taki sklep jest oparty na gotowym oprogramowaniu, które zwykle w łatwy sposób da się połączyć z wszystkimi niezbędnymi dodatkami: płatnościami elektronicznymi czy dostawcami paczek. Wystarczy umieścić w sklepie własne produkty, zlecić opracowanie regulaminu specjalistom i rozpocząć sprzedaż.

Rafał Jakacki, Head of e-commerce w home.pl.

Artykuł powstał we współpracy z home.pl

Lokowanie Produktu: home.pl
Najnowsze