Mimo 30 lat na karku SMS-y świetnie sprawdzają się w biznesie. SMSAPI i Daktela rozwijają razem tę technologię SMS. Sprawdź jak!
Współpraca SMSAPI i Daktela wynosi wykorzystanie SMS-ów na nowy poziom. Teraz – zarówno małe i większe firmy – mogą masowo wysyłać SMS-y i obsługiwać kampanie za pomocą jednego, centralnego panelu.
Gdzie komunikujemy się dziś z przyjaciółmi i rodziną? Na Facebooku, WhatsAppie, Viberze czy Telegramie. Dziś bardzo rzadko esemesujemy z bliskimi. Wcale nie oznacza to jednak, że SMS-y szczyt swojej popularności mają za sobą. Choć sami z nich nie korzystamy, to komunikacja A2P, (zautomatyzowana i zmasowana) nigdy nie miała się lepiej.
Same firmy muszą zwykle brać pod uwagę różne metody komunikacji. Od połączeń telefonicznych, maili, SMS-ów, po wiadomości w mediach społecznościowych: na Facebooku czy Viberze. Firmy muszą odpowiadać na pytania klientów wszędzie, gdzie zostały zadane. Zarządzaniem tą komunikacją zajmuje się Daktela, firma specjalizująca się w rozwiązaniach contact center.
Obie firmy celują w biznesowy segment rynku i działają w modelu SaaS. To podobieństwo sprawiło, że Daktela i SMSAPI nawiązały partnerstwo i wzajemnie dzielą się technologią. SMS API dostarcza możliwość wysyłania masowych wiadomości SMS, natomiast Daktela tworzy narzędzie, które łączy te wiadomości z innymi kanałami komunikacji na jednej platformie.
Wspólne działania dają większe rezultaty niż te w pojedynkę
– wyjaśnia Anna Dopieralska.
Obie firmy mają w przyszłości docierać do wspólnej widowni dzięki webinarom i artykułom, poświęconym rozwiązaniu, które pomaga w innowacyjny sposób wykorzystać SMS-y. Choć te krótkie wiadomości mają już trzy dekady na karku, to wciąż są niezawodnym sposobem na dotarcie do klientów. Ba, raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej z początku tego roku pokazuje wzrost liczby masowo wysyłanych SMS-ów z 3,2 mld w 2016 r. do 7,5 mld w 2020 r. Obecnie już co piąta krótka wiadomość tekstowa jest wysyłana właśnie w ten sposób i nic nie wskazują na to, aby miało się to zmienić. Agencja badawcza, Insight Partners, prognozuje, że globalnie wartość tego segmentu rynku zwiększy się z obecnych 71 mld dol., do 101 mld dol. w 2028 roku, co oznacza, że roczne tempo wzrostu wyniesie średnio 6,2 proc.
Właśnie dlatego SMS API i Daktela mają zamiar w przyszłości zacieśniać współpracę, a być może wychodzić z nią na kolejne rynki, gdzie obecne są oba narzędzia.
Jak nowe rozwiązanie może zostać wykorzystane przez klientów?
Łukasz Korecki, zarządzający polskim rynkiem w Daktela podaje przykład prywatnej szkoły, która SMS-y wykorzystuje do komunikowania o nowościach i zmianach w programie zajęć, a także do windykacji.
SMS-y mogą być również odpowiednio spersonalizowane, np. dzięki uzupełnianiu treści z arkusza kalkulacyjnego – indywidualnie dla każdego użytkownika.
Wówczas mamy zmasowaną, ale dynamiczną wysyłkę, stargetowana pod danego odbiorcę
– przekonuje Anna Dopieralska.
Choć nie każdy jest kierowcą albo uczniem czy studentem, to prawie każdy ma konto bankowe. Banki zaś wciąż wykorzystują SMS-y jako drugi składnik przy uwierzytelnianiu, np. przy transferach pieniężnych. Kody weryfikacyjne podnoszą bezpieczeństwo, a dzięki temu, że działają na dowolnym telefonie instytucje mogą je wykorzystywać przy kontaktach z Pokoleniem Z, a także emerytami. Właśnie dlatego na SMS-y postawił NFZ w kampanii zachęcającej do szczepień.
SMS-y mogą odgrywać dużą rolę marketingową. Za ich pomocą można zachęcać do zakupu czy wysyłać kody rabatowe. Wiadomości pozwalają również na odbieranie odpowiedzi od użytkownika. Takie SMS-y zwrotne świetnie sprawdzą się w przypadku oceny kontaktu.
Przedstawiciele obu firm podkreślają, że nie jest to jeszcze ostatnie słowo w temacie ich współpracy. Daktela i SMSAPI mają zamiar dalej się rozwijać i szukają partnerstw biznesowych.
Tekst powstał we współpracy z SMSAPI i Daktela