W maju 2026 r. pasażerowie będą mogli podróżować pociągiem z Pragi do Kopenhagi przez Berlin. Trasa jest pierwszym z dziesięciu pilotażowych projektów wspieranych przez Komisję Europejską, które promują transgraniczne połączenia kolejowe.

Pociąg zacznie kursować po zakończeniu wielkich prace remontowych na linii między Berlinem a Hamburgiem. Podróż z Pragi do Kopenhagi zajmie jedenaście godzin. Dwie pary pociągów (dwa kursy tam i z powrotem) będą kursować przez cały rok. W planach są też sezonowe połączenie nocne. To wspólny projekt DB (Deutsche Bahn), DSB (Koleje Duńskie) i ČD (Koleje Czeskie).
Linię obsłużą pociągi ComfortJet należące do kolei czeskich. Po zakończeniu gruntownego remontu linii kolejowej między Berlinem a Hamburgiem ComfortJet pojedzie z prędkością 230 km godz. i będzie najszybszym regularnym pociągiem w historii Czeskich Kolei Państwowych.
Bezpośrednie połączenie kolejowe między Pragą a Kopenhagą jest przywracane po ponad 10 latach. Ostatnie nocne pociągi z Czech na północ kontynentu europejskiego kursowały w w 2014 roku. Od tego czasu pasażerowie podróżujący do Danii musieli przesiadać się w Hamburgu w Niemczech.
Trasa jest pierwszym z dziesięciu projektów pilotażowych wspieranych przez Komisję Europejską w celu promowania transgranicznych połączeń kolejowych. Kolejnym jest niedawno ogłoszone nowe bezpośrednie połączenie, które połączy Monachium, Mediolan i Rzym. W grudniu ubiegłego roku DB i francuskie SNCF uruchomiły też pociąg między Berlinem a Paryżem.
Przewoźnicy zamierzają rozpocząć sprzedaż biletów na pół roku przed uruchomieniem międzynarodowej linii.
Więcej wiadomości na temat podróży: